کد bk-23874  
نوع کاغذی  
عنوان باغچه خدا  
نویسنده مینوش احمدی‌پور (قیامت)  
ناشر منوچهری  
محل نشر تهران  
سال انتشار 1397شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 72  
زبان فارسی  
قطع وزیری  
شابک 978-600-5994-57-5  
چکیده مینوش احمدی‌پور متخلص به قیامت متولد 1359 در لنجان زرین شهر (استان اصفهان) و ناشنوای مادرزاد این مجموعه شعر را سروده است. این مجموعه شعر با مشخصات زیر منتشر شده است:
باغچه خدا، مینوش احمدی‌پور (قیامت)، تهران، انتشارات منوچهری، 1397، 72ص.

این مجموعه شامل 55 قطعه شعر است. شاعر در مقدمه می‌نویسد تمام این اشعار در پنج محور شهادت، مرگ، عشق، خدا و طبیعت است. کتاب باغچه شعر نتیجه یک راه معنوی است که شاعر در بیست سال (1375-1394) پیمود و البته همچنان ادامه می‌دهد.
دکتر سریا داودی حموله در آغاز کتاب، این اشعار را تجزیه و تحلیل کرده و آنها را آیینی ـ ستایشی می‌داند. وضعیت «عشق ـ مرگ» و «طبیعت ـ انسان» در آنها برجسته است. اولین شعرش با عنوان عیادت خدا است که در اردیبهشت 87 سروده و درباره عشق و ایمان به خدا است. شعر دوم و سوم او درباره غزه و فلسطین و شهدای آن خطه است.
در شعر لیونا (خدای عیدی) می‌گوید اگر ناشنوا نبودم، راه شاعری به رویم باز نمی‌شد.
چند شعر درباره رحلت پدرش، دایی‌اش یا برادرش که در کانادا است سروده است. شعرهایی درباره جمکران، حضرت فاطمه، سربازان گمنام امام زمان و البته شعرهایی هم درباره فروغ فرخ‌زاد یا شعری درباره سالگرد مرگ فروغ فرخ‌زاد، درباره مریم حیدرزاده سروده است.
غیر از اینها تمام اشعارش درباره شهدای جنگ مثل چمران، باکری، همت و شهادت است. یکی از ابتکارات شاعر این است که در آغاز هر شعر یا در پاورقی توضیحاتی مختصر آورده و محتوای آن شعر یا علت سرودن آن را توضیح داده است.
این مجموعه دارای سه مقدمه ناشر، شاعر و دکتر سریا داودی است که در فهم محتوا و شناخت شخصیت شاعر بسیار کمک می‌کند.
 
تاریخ ثبت در بانک 22 تیر 1398  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر