کد bk-22908  
نوع کاغذی  
عنوان نظریه‌ها و فنون مشاوره حرفه‌ای توانبخشی و بهداشت روانی  
عنوان دوم Counseling Theories and Techniques for Rehabilitation and mental Health professionals  
نویسنده فانگ چن  
مترجم شکوه نوابی‌نژاد  
ناشر انتشارات جنگل  
محل نشر تهران  
سال انتشار 1397شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد صفحه 488  
زبان فارسی  
قطع وزیری  
موضوعات معلولان ـ ـ توانبخشی ، مشاوره توانبخشی  
شابک 978-600-316-878-7  
چکیده فانگ چن و نورمن برون و کنت توماس پس از سال‌ها فعالیت در راهنمایی افراد نیازمند مشاوره در زمینه‌های توانبخشی و بهداشت روانی، اطلاعات و یافته‌های خود را تدوین و کتابی به زبان انگلیسی منتشر کردند. این کتاب در ایران به فارسی ترجمه و حداقل دو بار منتشر شده است. ویراست دوم این اثر با مشخصات زیر عرضه شد:
نظریه‌ها و فنون مشاوره حرفه‌ای توانبخشی و بهداشت روانی، فانگ چن و نورمن ل. برون و کنت ر. توماس، ترجمه شکوه نوابی‌نژاد و مهدی رستمی و نادر سعادتی، تهران، انتشارات جنگل، 1397، 488ص.
مشخصات چاپ اصلی چنین است:

Counseling Theories and Techniques for Rehabilitation and mental Health professionals Norman L. Berven, Kenneth R. Thomas, Fong Chan

پس از دیباچه نویسنده و مقدمه شکوه نوابی‌نژاد کتاب در پنج بخش و 21 فصل به موضوعات مشاوره توانبخشی می‌پردازد. بخش اول درباره تعریف، ضرورت و اهمیت، تاریخ تحولات و رویکردها و نظریه‌ها است.
بخش دوم (نظریه‌های مشاوره) در نه فصل به این بررسی‌ها می‌پردازد: مشاوره فرد مدار؛ درمان کوتاه مدت راه‌حل مدار؛ درمان گشتالتی؛ درمان شناخت رفتاری؛ رفتار درمانی عقلانی؛ درمان روان‌پریشی؛ درمان آدلری.
بخش سوم (فنون پایه) شامل پنج فصل و درباره این مباحث است: مهارت‌های پایه‌ای مشاوره؛ مصاحبه انگیزشی؛ رویه‌های گروهی؛ سیستم‌های خانواده و اجتماعی؛ مسیر شغلی و مشاوره حرفه‌ای.
بخش چهارم (ملاحظات خاص) درباره اختلالات و ناتوانی‌ها و چگونگی اجرای توانبخشی است.
بخش پنجم به مسائل حرفه‌ای مثل نظارت بالینی و مدیریت خط می‌پردازد.  
تاریخ ثبت در بانک 4 دی 1397  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر