کد bk-22465  
نوع کاغذی  
عنوان هنگامه صابری  
عنوان دوم نابینا، حقوقدان و استاد دانشگاه  
ناشر انتشارات توانمندان و دفتر فرهنگ معلولین  
محل نشر قم  
سال انتشار 1397شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 128  
زبان فارسی  
قطع رقعی  
موضوعات صابری‌، هنگامه‌، ‫1355 - ، نابینایان — ایران– سرگذشتنامه  
شابک 978-622-6216-05-0  
چکیده طلیعه
موفقیت‌های بزرگی که نصیب بعضی از نابینایان، ناشنوایان و دیگر افراد دارای معلولیت شده، ضرورتاً و لزوماً باید اطلاع‌رسانی شود؛ زیرا این موفقیت‌ها صرفاً دست یافتن به زندگی بهتر، به شغل برتر نیست بلکه علاوه بر اینها اثبات توانمندی‌ها، یافتن راه صحیح، پیدا کردن علل و عوامل موفقیت هم هست. چه بسیار افرادی هستند که هنوز باور ندارند؛ یک فرد نابینا یا ناشنوا یا فاقد تحرک می‌تواند به همان مدارج و موفقیت‌هایی یک فردی عادی برسد؛ بعضی باور ندارند یک معلول می‌تواند استاد دانشگاه، مربی و دبیر دبیرستان، پزشک و وکیل موفق شود.
دفتر فرهنگ معلولین با معرفی چهره‌هایی موفق از جامعه هدف درصدد است به عموم مردم، به خود معلولان، به مسئولین و به خانواده‌ها تفهیم کند که تفاوتی بین معلول و عادی نیست و هر کس با تلاش و کوشش می‌تواند به اهدافش هر چند دور از دسترس برسد. البته شرایط و امکانات برای معلولین سخت‌تر است.
کتاب حاضر یکی از ده‌ها کتابی است که درصدد است زندگی و موفقیت‌های یک فرد نابینای مادرزاد به نام دکتر هنگامه صابری را معرفی کند. او با سخت کوشی توانست در همه رقابت‌های سخت، موفق شود و در عالی‌ترین دانشگاه جهان کرسی تحصیل و سپس تدریس به دست آورد. راهی که او رفته و موفقیت‌هایی که به دست آورده، برای همه نابینایان و حتی همه معلولان می‌تواند الگوی مناسبی باشد. با وجود این‌گونه نمونه‌های عینی، جای هیچ‌گونه کم کاری و سستی برای معلولان باقی نمی‌ماند؛ زیرا نمونه‌ای مثل خانم صابری به ما می‌گوید، فقدان یا کمبود امکانات مالی، نداشتن خانواده ثروتمند، نبود منابع علمی و فقدان پشتیبان مانع پیشرفت نیست و انسان با اراده و مصمم از همه این مشکلات می‌تواند عبور کند.
دفتر فرهنگ معلولین تاکنون اشخاص موفق از رشته‌ها و مشاغل مختلف انتخاب و معرفی کرده است. خانم صابری جزء گروه دانشگاهیان موفق است. الگو پردازی و معرفی الگوهای اجتماعی نقش مهم و اساسی در توان‌افزایی می‌تواند داشته باشد و اساساً سهم آن در توان‌بخشی بی‌نظیر است.
در پایان لازم است از حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیدعلی سیستانی که با حمایت‌های همه جانبه از این پروژه راه را برای پژوهش و تألیف و انتشار این اثر گشودند، تشکر نماییم.
(محمد نوری، مدیر عامل دفتر فرهنگ معلولین، مرداد ماه 1397)
 
تاریخ ثبت در بانک 22 آبان 1397  
فایل پیوست
تصویر