کد bk-10039  
نوع کاغذی  
عنوان داستان‌های اجتماعی: برای آموزش مهارتهای اجتماعی، ارتباطی و خودمراقبتی به کودکان طیف اتیسم و اختلالات وابسته  
نویسنده جان لینگ  
مترجم سعید صادقی  
ناشر آوای نور  
محل نشر تهران  
سال انتشار 1395شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 112  
زبان فارسی  
قطع وزیری  
موضوعات کودکان درخود مانده -- آموزش و پرورش ، کودکان معلول -- آموزش و پرورش ، کودکان عقب‌مانده -- تغییر رفتار  
شابک ‫‬‭978-600-309-217-4  
کد کنگره ‫‬‭LC4717‫‭/ل9د2 1395  
کد دیویی ‫‬‭371/94  
چکیده جان لینک سال‌ها با تجربه‌آموزی درباره کودکان اوتیسمی، به این نتیجه رسید آنان را با آموزش‌های عینی نه گفتاری و از طریق داستان‌های عینی می‌تواند به رشد واقعی و اهداف تعیین شده برسد. از این‌رو کتابی نوشت که بعداً به فارسی ترجمه و منتشر شد:
داستان‌های اجتماعی برای آموزش مهارت‌های اجتماعی، ارتباطی و خود مراقبتی به کودکان طیف اوتیسم و اختلالات وابسته، جان لینک، ترجمه سعید صادقی، تهران، انتشارات آوای نور، چاپ دوم: 1397، 112ص. چاپ اول: 1395٫
مشخصات متن اصلی:

I can’t do that my social stories to help with communication self – care and personal skills وJohn Ling و2010٫

نویسنده در سه بخش عملکردهای جسمانی، مهارت‌های اجتماعی و بازی و ورزش، حدود 75 سوژه مهم در زندگی کودکان اوتیسمی را به روش داستانی به آنها آموزش داده است. برای مثال «پاسخ سوال را با داد و فریاد ندادن» یک مسئله در زندگی آنها است. نویسنده داستان کوتاهی را این‌گونه شروع می‌کند که روزی معلم از بچه‌ها سوالاتی پرسید تا ما فکر کنیم و فکر کردن را بیاموزیم. هر کس پاسخ را می‌داند دستش را بلند می‌کند و اجازه و نوبت می‌گیرد و با آرامی پاسخ می‌گوید. اما اگر جواب را با صدای بلند بیان کند کار خوبی نیست چون مانع فکر کردن و پاسخ درست دادن می‌شود و همه را عصبی می‌کند.
داستان‌های بسیار کوتاه و ساده است و هر داستان درباره یک موضوع مهم زندگی مثل لباس پوشیدن، غذا خوردن، مطالعه کردن، کمک کردن به دیگران، نقاشی کشیدن، امتحانات، دل‌تنگی برای پدربزرگ، بازی با همسالان و غیره.  
تاریخ ثبت در بانک 25 مرداد 1395  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر