کد pr-45517  
نام جواد  
نام خانوادگی شکوری  
سال تولد 1360  
وضعیت جسمی نابینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، اجتماعی  
زبان فارسی  
تحصیلات کارشناسی علوم قرآن و حدیث  
کشور ایران  
استان خراسان رضوی  
شهر کاشمر  
متن زندگی نامه اینجانب جواد شکوری در سال 1360 در شهرستان کاشمر متولد شدم که 3 سال اول ابتدائی خود را بینا بودم ولی به دلایل مختلفی به تدریج بینائی خود را از دست دادم.
چون علاقه زیادی به درس خواندن داشتم با پشتکار و کوله باری از آرزوها با استفاده از خط بریل مجددا از اول ابتدائی شروع به درس خواندن کردم. دوران ابتدائی خود را با سختی فراوان و مشکلات بسیار در کاشمر سپری کردم و دوران راهنمائی و دبیرستان و پیش دانشگاهی را در مشهد گذراندم ، بلافاصله در رشته مورد علاقه ام علوم قرآن و حدیث در دانشگاه فردوسی پذیرفته شدم.
از همان ابتدا که وارد دانشگاه شدم دو نکته مهم فکر مرا مشغول خود کرد که برای از بین بردن این مشکلات از همان روز اول تلاش بسیار نمودم یکی آنکه می خواستم از نظر اقتصادی مستقل شوم و دوم فرهنگ داخل دانشگاه را نسبت به نابینا بالا ببرم که به صورت مختصر باید اشاره کنم تقریبا موفق شده ام این کارهای کوچک را انجام دهم.
دورانی مسئول امور مالی کانون تاک و سپس دبیر کانون تاک بودم تا شاید بتوانم به اندازه خودم در تغییر دیدگاه مسئولین نسبت به نابینا سهمی داشته باشم . همان زمان ، وارد سازمان ملی جوانان شده و مسئول امور مالی تشکل جوانان تاک گردیدم و پس از چند دوره انتخابات ، نایب رئیس فدراسیون نیازهای خاص استان خراسان گردیدم و پس از چند مرحله انتخابات دیگر سال 1383 به مدت دو سال نماینده جوانان استان خراسان رضوی در مجلس مشورتی دولت شدم.
همواره تلاش می کردم با داشتن این پست های افتخاری و با برگزار کردن شب شعرها ، جشن ها ، اردو ها ، دعوت از مسئولین و غیره به اطرافیان خود بگویم گر چه نابینا هستم اما در انجام بعضی از کارها حتی از آنها هم موفق تر هستم.
اما مشکل مستقل شدن در اقتصاد را به این نحو کوشیدم تا حل نمایم : با برداشت دو وام تحصیلی به مبلغ 90 هزار تومان با همکاری یکی از هم دانشگاهیان شرکتی را به ثبت رساندیم و با امتیاز این شرکت وامی از کارآفرینی دانشگاه گرفتیم ولی هنوز این مبلغ نمی توانست مشکل ما را حل کند پس کوشیدیم با گرفتن دسته چک از بانک و خرید اقساطی، تایپ و تکثیری در داخل دانشگاه راه اندازی کنیم که اکنون توانسته ایم تقریبا هم نیاز خود را مرتفع ساخته و همچنین 5 نفر به طور مستقیم نیز مشغول به کار شده اند.
نتیجه: خواستن توانستن است.

با سپاس
منبع: سایت کانون تاک دانشگاه فردوسی مشهد (http://kanoonetaak.blogfa.com/post/13)
 
تاریخ ثبت در بانک 2 خرداد 1400