کد pr-43203  
نام مینا  
نام خانوادگی کیانی  
سال تولد 1360  
وضعیت جسمی نابینا  
نوع فعالیت هنری  
زبان فارسی  
مهارت موسیقی  
کشور ایران  
توضیحات مینا کیانی در معرفی خودش در گروه واتساپی خوبان پارسی‌گو در آبان ماه 1399 مطالبی گفته است که برای شناخت او سودمند است. این مطالب را عیناً می‌آورم.  
متن زندگی نامه زندگی‌نامه و فعالیت‌ها
مینا کیانی، متولد 14 اسفند ماه 1360 هستم، تحصیلاتم دیپلم علوم انسانی است. من در زمینه موسیقی بیشتر کار کرده‌ام، در گروه کُر بوده‌ام، نوازنده هارمونیکا هستم. نوازنده تنبک هم بودم، ولی به دلایلی نتوانستم متأسفانه ادامه بدهم. هارمونیکا را به دلیل فشار چشم نتوانستم ادامه بدهم، دیگر به سبک بلوز رسیده بودم، ولی متأسفانه نتوانستم ادامه بدهم. تنبک را هم به دلیل اینکه استادم نابینای مطلق بود و حرکات دست من را نمی‌دید که من دستم درست روی تنبک قرار گرفته یا نه، حدود چند سال کار کردم، بعد فهمیدم از اساس اشتباه یاد گرفته‌ام. با اینکه خیلی خوب در تنبک داشتم پیشرفت می‌کردم، ولی متأسفانه دیگر سرد شدم و دیگر ادامه ندادم، چون فهمیدم از اول اشتباه یاد گرفته‌ام. اما خیلی دلم می‌خواست که ادامه بدهم.
با آقای قرنلی در آذر 1396 ازدواج کردم. من کارهای دیگری که داشتم، در جشنواره موسیقی اگر اشتباه نکنم بانه بود که شرکت کردم، جشنواره موسیقی شیراز شرکت کردم. بعد یک کنسرت با استاد بهرنگ کوفگر، من البته در گروه کُرشان بودم، در سینما سپاهان اگر اشتباه نکنم سال 1387 یا 1388 اجرا داشتیم. دوباره یک کار در برج میلاد اجرا داشتیم با استاد بهرنگ کوفگر که من باز در گروه کرشان بودم و نوازنده تنبک بودم.
کارهای دیگری که انجام داده‌ام، در ورزش هم شرکت کرده‌ام، در مسابقات شطرنج سال 1385 در تنکابن نفر اول شدم در گروه ب1، یعنی گروه نابینایان من نفر اول شدم در کشور؛ و بعد از آن شطرنج را ادامه ندادم. من ذاتاً اصفهانی هستم، اما خب به خاطر شرایط ازدواجم ساکن تهران هستم.

 
تاریخ ثبت در بانک 15 آذر 1399