کد pr-23513  
نام سید طاهر  
نام خانوادگی موسوی  
سال تولد 1340  
مرتبط با معلولان عمومی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، اجتماعی  
زبان فارسی  
تحصیلات دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه بلژیک  
مهارت استاد دانشگاه  
اهم فعالیت ها اعضای هیئت مدیره آسایشگاه خیریه کهریزک  
کشور ایران  
استان تهران  
متن زندگی نامه دکتر سید طاهر موسوی فرزند میر یوسف از اعضای هیئت مدیره آسایشگاه خیریه کهریزک، متولد سال 1340 در تهران، فارغ‌التحصیل دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه بلژیک شاغل به تدریس در دانشگاه می‌باشند. وی با توجه به نهادهای مدنی و غیردولتی موسسات خیریه را از حلقه‌های مفقوده توسعه می‌دادند و آمار رو به تزاید سالمندان در ایران و تعداد قابل توجّه معلولین در کشور را گواه مسئولیت همگان با توجه به مشارکت در این امور می‌دانند.
اجرا طرح آسایشگاه شعبه کرج در ارتباط با شعبه اصلی به عهده آقای دکتر موسوی می‌باشد که نوید بخش دستیابی به امکانات بهتر و شیوه‌های مدرن‌تر جهت نگهداری از معلولین و سالمندان است.
آقای دکتر موسوی علاوه بر شرکت در جلسات هیئت مدیره آسایشگاه خیریه کهریزک مسئولیت اجرای پروژه آسایشگاه کرج را به عهده دارند.

آسایشگاه کرج، شعبه شماره 2 آسایشگاه خیریه کهریزک: آسایشگاه کرج موسسه خیریه‌ای است که در ارتباط با شعبه اصلی که عملیات احداث آن از سال 1381 با تأمین منابع از سوی نیکوکاران و خیّرین آغاز گردیده، احداث آسایشگاه کرج در زمینی به مساحت هشت هکتار با شصت و دو هزار متر مربع ساختمان در جنوب شهرستان کرج (محمد شهر) در محیطی مصفّا واقع شده است. این مجتمع با ظرفیت 1630 تخت شامل بخش‌های مختلف مربوط به معلولین جسمی حرکتی و ایزوله و تربیت‌پذیر و همچنین بخش مستقل دیگری پذیرای سالمندان خواهد بود.
این مجتمع با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به صورت همکاری علمی و آموزشی اداره خواهد شد. این مجموعه با روش توانبخشی جامعه نگر به عنوان تجربه‌ای نو و در غالب خیریه برگ زرینی از تاریخ فعالیت‌های نیکوکارانه کشور عزیزمان را ورق خواهد زد.
سیستم کار به گونه‌ای است که سالمند یا معلول به هدف بازگشت به نهاد جامعه تحت یک سری آموزش‌ها و توانبخشی‌ها قرار می‌گیرد و به عنوان مثال: سالمندی که در منزل از روشن و خاموش کردن لامپ و پاسخگویی به آیفون عاجز می‌شود و به منظور بازگشت به کانون خانواده تحت یک دوره مدوّن توانبخشی قرار می‌گیرد، تلاش در جهت رسانیدن معلول به درجه خود اتکایی است.
واحد توانبخشی و درمانگاه مربوطه که بر اساس برنامه زمان‌بندی در سال 1385 به بهره‌برداری می‌رسد. در این بخش علاوه بر خدمات‌رسانی در طول روز در محل درمانگاه اقدام به ارایه خدمات در منزل می‌باشد. امید است که با یاری خدا و همّت نیکوکاران، این مجموعه به بهره‌برداری برسد.
منبع:
نگاه سبز، هادی عمویی طالقانی، تهران، 1385، ص 292-293.
 
تاریخ ثبت در بانک 9 بهمن 1397