کد pr-23512  
نام مجید  
نام خانوادگی قمی  
مرتبط با معلولان عمومی  
نوع فعالیت اجتماعی  
زبان فارسی  
اهم فعالیت ها از اعضای هیئت مدیره آسایشگاه خیریه کهریزک  
کشور ایران  
استان تهران  
متن زندگی نامه آشنایی و گفت‌وگو با آقای حاج مجید قمی یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره آسایشگاه خیریه کهریزک است.
نام مجید قمی بارها در کنار نام نیک زنان و نیک مردان خیّر ـ به ویژه در زمینه آسایشگاه کهریزک شنیده شده در یک نشست صمیمانه، در محل بیمارستان جوادالائمه علیه السلام حرف‌هایی زده که بوی معطر صمیمیت، صداقت و عشق به خدمت در آنها به مشام می‌رسید.
آقای حاج مجید قمی با شادمانی از واگذاری مجتمع خیریه جوادالائمه می‌گوید و از ته دل خوشحال است و تو این را به راحتی در برق چشمان و گشایش چهره‌اش می‌بینی و می‌خوانی.
مجید قمی که سال‌های نوجوانی و جوانی خود را چون دیگران که آوردن نامشان مثنوی هفتاد من کاغذی خواهد شد ـ مدیرعامل بوده و عضو هیئت مدیره و در پایگاه یک عاشق خدمت و یکی از اعضای خدمتگزار آسایشگاه کهریزک، صمیمانه و با صداقت ما را به حرف گرفت و در کنار مهربانی و چهره شاد حیدر صالحی مدیر داخلی بیمارستان حرف‌ها زد که حرف همه دست‌اندرکاران کهریزک است که عاشق‌اند و عاشق‌اند و عاشق.
درباره بیمارستان جوادالائمه این‌گونه شروع کنیم، که برای واگذاری بیمارستان خیریه توسط خانواده محترم مرحوم ارجمندی بنیان گرفت. تمامی اعضای خانواده، که همه عزت و بزرگواری را از وجود پر خیر و برکت مرحوم حاج جواد ارجمندی دارند، در خصوص شکل‌گیری این مجموعه درمانی مرحوم ارجمندی در کنار حرفه تخصصی‌شان که ساخت و ساز واحدهای مسکونی بود و در منطقه افسریه دارای زمین‌های زیادی بودند، اقدام کردند، به‌گونه‌ای که با نیت خیر و خدمت به اهالی نیازمند منطقه ساخت این مجموعه درمانی را شروع کردند.
عملیات اجرایی آن تا سال 1379 به طول انجامید، با برنامه‌ریزی انجام شده برای افتتاح رسمی مجموعه در همان سال اقدام شد که متأسفانه ایشان سه ماه قبل از شروع فعالیت به رحمت خدا رفتند. بر اساس تنظیم اساسنامه و چگونگی گردش کار در مجموعه، پسر ایشان آقای ارجمندی وصی و آقای مهندس امیر ارجمندی داماد محترم خانواده از جمله دختران و دیگر دامادهای خانواده به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره کار را آغاز و مجموعه را به بهره‌برداری می‌رسانند ابتدا فقط درمانگاه مجتمع شروع به کار کرد و رفته رفته برای توسعه آن اقدام و تلاش مستمر صورت گرفت. به طوری که پس از حدود چهار سال و نیم تلاش مستمر امروز اتاق‌های عمل و بخش جراحی نیز فعال شده و بهره‌برداری کامل می‌شود. از آنجایی که تأمین هزینه‌ها از محل ثلث شرعی ایشان و وصیت پدر بوده، اعضای خانواده سعی می‌کنند کار مناسب و با قداست خاص انجام شود.
نظر به این که کار تخصصی بوده و ضرورت به روز رسانی تجهیزات پزشکی مورد نیاز و امور درمانی لازم است و جذب متخصصان در رشته‌های مختلف احساس می‌شد، خانواده تصمیم می‌گیرند که گردش کار مجموعه را به موسسه‌ای موجه واگذار کنند که پس از تحقیق و مذاکره با مراکز مختلف از جمله آسایشگاه خیریه کهریزک پیشنهاد می‌شود. به هر دلیل به لطف خدا و خوشنامی کهریزک با طرح موضوع و بررسی تخصصی و نشست‌های متعدد توسط خانواده محترم شادروان ارجمندی، که در واقع اعضای هیئت مدیره بیمارستان بودند و اعضای هیئت مدیره آسایشگاه واگذاری مجموعه صورت گرفت که خوشبختانه واگذاری رسمی از 15 اردیبهشت 84 انجام شد و مجموعه خیریه جوادالائمه به طور کلی از درمانگاه تا تمامی قسمت‌ها از جمله اتاق‌های عمل از اول خرداد 84 در اختیار آسایشگاه خیریه کهریزک قرار گرفت و در حال حاضر نیز همکاران ما مشغول پیگیری امور مربوطه هستند که در روزنامه رسمی ثبت و اسناد و مدارک هم از نظر حقوقی و شخصیت اداری نیز منتقل شود.
ذکر این نکته ضروری است که اعلام کنم همان‌گونه که آگاهی دارید، آسایشگاه خیریه کهریزک با تعداد 1600 تخت فعال از معلولان و سالمندان نیازمند نگهداری می‌کند و از نظر درمانی نیاز به تخصص‌های مختلف دارد.
منبع:
نگاه سبز، هادی عمویی طالقانی، تهران، 1385، ص 288-291.
 
تاریخ ثبت در بانک 9 بهمن 1397