کد pr-23510  
نام عزیزالله  
نام خانوادگی علاءالدینی  
سال تولد 1309  
مرتبط با معلولان عمومی  
نوع فعالیت اجتماعی  
زبان فارسی  
اهم فعالیت ها مدیر عامل آسایشگاه کهریزک  
کشور ایران  
استان تهران  
متن زندگی نامه عزیزالله علاءالدینی فرزند مرحوم رضوان الله متولد 1309ش می‌باشند. پدر گرامی‌شان تاجر و اهل روستای هَشان و مادر گرامشان اهل روستای کرکبود (این روستا در منطقه بالای طالقان قرار دارد و دارای آبشار زیبایی است) طالقان بودند.
خانواده محترم حاج آقا علاءالدینی از نظر تشخّص و گذشت و ایثار از مفاخر میهن عزیزمان به خصوص ما طالقانی‌ها به شمار می‌آیند.
آقای علاءالدینی مدیریت شرکتی را که متعلّق به خودشان است بر عهده دارند و به حمدالله از نعمت سلامتی و امکانات مالی و داشتن خانواده‌ای مومن و خداپرست برخوردارند. علاوه بر اینکه صدها نفر پرسنل که در شرکت ایشان مشغول به کارند و از یک زندگی آبرومندانه برخوردار هستند، بخش قابل توجهی از درآمد این شرکت برای مرکز نگهداری معلولین و سالمندان و مرکز نمونه سعیدآباد شهریار به مصرف می‌رسد.
مدیریت عامل آسایشگاه خیریه کهریزک به عهده آقای علاءالدینی می‌باشد. در کنار وظایف ناشی از این مدیریت هزینه ساخت هفت هزار متر مربع از ساخت و سازهای آسایشگاه نمونه از بنیاد نیکوکاری قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف که خود تأسیس نموده‌اند پرداخت شده است.
آسایشگاه نمونه سعیدآباد شهریار شامل یکصد و هفتاد هزار متر مربع زمین و چهل هزار مترمربع ساختمان و یکهزار نفر مددجو می‌باشد.
آقای علاءالدینی فعالیت‌های خود را در آسایشگاه کهریزک از اوایل سال 1361 آغاز کرده‌اند و از اینکه همه افراد هیئت مدیره و مجریان محترم آسایشگاه صمیمانه و برای رضای خدا کار می‌کنند خوشحال‌اند و لذّت می‌برند.
منبع:
نگاه سبز، هادی عمویی طالقانی، تهران، 1385، ص 283-284.
 
تاریخ ثبت در بانک 9 بهمن 1397