کد pr-23463  
نام قاسم  
نام خانوادگی طولابی  
سال تولد 1315  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان فارسی  
تحصیلات لیسانس زبان  
اهم فعالیت ها معلم بازنشسته  
کشور ایران  
استان تهران  
توضیحات سالمند  
متن زندگی نامه قاسم طولابی یکی از معلمان مددجو و بستری در آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک است و زندگی‌نامه ایشان را می‌آورم.
من قاسم طولابی دبیر بازنشسته آموزش و پرورش هستم. مدت 6 سال است در اینجا بستری هستم. علاوه بر کهولت سن در اینجا عمل جراحی مغز انجام داده‌ام و در این رابطه مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌ام».
سپس آقای عمویی سوالاتی از ایشان پرسیده و ایشان پاسخ داده است:
«متولد چه سالی هستید و مدرک تحصیلی شما چیست؟»
«متولد سال 1315 و دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته زبان هستم و محل خدمتم در شهرستان آبادان بود و در اینجا توسط دامادم معرفی و بستری شده‌ام. ایشان هر چند روز یک بار به دیدنم می‌آیند و من هم به مرخصی به منزل آنها می‌روم.
«همسر و فرزند هم دارید؟»
«همسرم فوت کرده و بچه‌ها هم بزرگ شده‌اند و از دور و بر ما رفته‌اند و تنها ماندم. بعد از فوت همسرم بهترین کار برای ادامه زندگیم همین آسایشگاه است. از اینجا و پرسنل محترم اینجا راضی هستم و از آنها تشکر می‌کنم. برای ما خیلی زحمت می‌کشند. من دارای چهار فرزند هستم یکی از آنها در آمریکا زندگی می‌کنند و بقیه در کرج و تهران زندگی می‌کنند و گاهی هم به دیدن من می‌آیند و احوالم را می‌پرسند.
در اوقات فراغت ضمن عیادت و مطالعه کتاب‌ها به داخل فضای سبز محوطه آسایشگاه جهت هواخوری می‌روم و با دوستانی که در اینجا با هم آشنا شدیم، صحبت می‌‌کنیم.
منبع:
نگاه سبز، هادی عمویی طالقانی، تهران، 1385، ص 127-128.
 
تاریخ ثبت در بانک 7 بهمن 1397