کد pr-23455  
نام مولود  
نام خانوادگی ریاحی  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت اجتماعی  
زبان فارسی  
اهم فعالیت ها از معلمان مددجو و بستری در آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک  
کشور ایران  
استان تهران  
متن زندگی نامه مولود ریاحی یکی از معلمان مددجو و بستری در آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک است که زندگی‌نامه خودنوشت او را می‌آورم.
متولد سال 1322 فرزند محمدتقی، تا مقطع فوق دیپلم تحصیل کرده‌ام. حدود 14 سال است که به علت سکته معلول شده و در آسایشگاه بستری شده‌ام.
پدرم گرمابه‌دار و مادرم خانه‌دار هستند و نیز دارای همسر و پسر مهربانی هستم.
من در مقطع راهنمایی معلم ریاضی و زبان انگلیسی بودم. همیشه سعی می‌کردم رابطه محبت‌آمیز مادر و فرزندی را بین خودم و شاگردانم ایجاد نمایم. من عاشقانه در مدارس مناطق 5 و 14 تدریس نمودم. همیشه به شاگردانم سفارش می‌کردم که: کم گوی و گزیده گوی، چون دُر. سختی‌های دوران بیماری مجالی برای یادآوری خاطرات دوران پنج ساله خدمتم نگذاشته است. افسوس که خیلی زود سکته کردم و معلول شدم. آرزو داشتم سالیان سال به جامعه و نونهالان کشورمان خدمت کنم. کاش که جامعه و به خصوص همکارانمان امثال مرا فراموش نکنند و حداقل هر از گاهی به سراغمان بیایند.
حقوق از کار افتادگی‌ام را به آسایشگاه می‌دهم. در اینجا انسان‌های شریف و فداکاری به خوبی و با دقت از ما نگهداری می‌کنند. کاش انسان‌ها قدر سلامتی‌شان را بدانند و به هنگام توانایی دست نیازمندان را بگیرند و از آنها دلجویی نمایند.
منبع:
نگاه سبز، هادی عمویی طالقانی، تهران، 1385، ص120.
 
تاریخ ثبت در بانک 7 بهمن 1397