کد pr-23452  
نام رضا  
نام خانوادگی اسماعیل‌زاده  
مرتبط با معلولان عمومی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، اجتماعی  
زبان فارسی  
اهم فعالیت ها مسئول امور خدماتی آسایشگاه کهریزک  
کشور ایران  
استان تهران  
متن زندگی نامه او سال‌ها است در آسایشگاه معلولان و سالمندان کهریزک به خدمت مشغول است و اکنون به عنوان مسئول امور خدماتی آسایشگاه کهریزک فعال است.
در مورخه 24 خردادماه 84 مراسمی که به مناسبت روز پرستار در سالن کتابخانه آسایشگاه کهریزک برگزار شد، ضمن سخنرانی توسط مسئولان محترم آسایشگاه و قدردانی از زحمات پرستاران و اجرای برنامه‌های متنوع هنری توسط مددجویان معلول آسایشگاه و قرائت اشعاری توسط یکی از سرپرستاران از آقای اسماعیل‌زاده درخواست شد از خاطرات خود و از سال‌های گذشته آسایشگاه مقداری صحبت کند.
و ایشان ضمن عرض تبریک به مناسبت روز پرستار اظهار داشت:
من حدود سی سال پیش یعنی از سال 1353 جهت همکاری به این آسایشگاه دعوت شدم. وقتی به اینجا آمدم، دیدم ساختمانی خشتی گلیِ مخروبه‌ای است که فقط به درد مرغداری می‌خورد و از نظر بهداشتی نیز دارای وضعیتی نامطلوب بود ولی به ناچار اینجا را برای آسایشگاه معلولین و سالمندان در نظر گرفته بودند.
و از سال 1351 تا 1353 فقط هفده نفر معلول و سالمند در اینجا نگهداری می‌شدند که اکثر آنها را از آسایشگاه امین‌الدوله به اینجا منتقل کرده بودند و اکنون آمار مددجوها به 1600 نفر افزایش یافته است. کل مساحت اینجا در ابتدا یک هزار متر مربع بود، لیکن امروزه کل مساحت آن 43 هکتار است که در آن فضای سبز و ساختمان‌های مدرن و متعدّد ساخته شده است.
در ابتدا من با حقوق بسیار ناچیزی به استخدام اینجا در آمدم. از کار کردن در اینجا خسته نمی‌شوم. تاکنون هیچ وقت مریض نشده‌ام، کار کردن در راه رضای خدا و خدمت کردن به معلولین و سالمندان نزد خدا اجر و پاداش بیشتر دارد.
ضمناً ایشان در خاطرات خود گفت: من شخصی را سراغ دارم که فرزند فلجی داشت و با خلوص نیّت نذر کرده بود اگر فرزندش خوب بشود، گوسفندی را برای استفاده مددجویان آسایشگاه قربانی کند، با خواست خداوند متعال فرزندش شفا پیدا کرد و خوب شد و گوسفندی را به اینجا آورد و نذر خود را ادا کرد.
در پایان صحبت‌هایش سرکار خانم بقایی از زحمات ایشان قدردانی نمود و اظهار داشتند آقای اسماعیل‌زاده یکی از بهترین و قدیمی‌ترین همکاران این موسسه خیریه هستند و از محبوبیت خاصی برخوردارند و به حمدالله دختر ایشان نیز تحصیلات خود را به پایان رسانده و در این آسایشگاه با کمال جدیت مشغول انجام وظیفه می‌باشد.
منبع:
نگاه سبز، هادی عمویی طالقانی، تهران، نخل دانش، 1385، ص 65-66.
 
تاریخ ثبت در بانک 7 بهمن 1397