کد pr-21854  
نام ایران  
نام خانوادگی جاوری  
سال تولد 1351  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان فارسی  
تحصیلات کارشناسی الهیات، تاریخ تمدن ملل اسلامی  
مهارت معلم؛ نویسنده  
کشور ایران  
استان اصفهان  
شهر شهرضا  
متن زندگی نامه خانم ایران جاوری متولد 1351 در اصفهان، شهرضا دارای معلولیت جسمی حرکتی بر اثر بیماری دیستروفی عضلانی است. او تحصیلاتش را در رشته کارشناسی الهیات، تاریخ تمدن ملل اسلامی به پایان رسانده است.
الآن 18 سال است که معلم آموزش و پرورش است و در مدرسه استثنایی باغچهبان تدریس می‌کند. در این مدرسه بچه‌های ناشنوا و نابینا درس می‌خوانند. او در سال 1374 لیسانس گرفت و علاقه زیادی به شغل معلمی داشت. اما آموزش و پرورش به هیچ عنوان او را قبول نمی‌کرد چون روی ویلچر بود. او باز هم به تلاشش برای تدریس ادامه داد و توانست در سال 1379 به صورت حق التدریس هفته ای 8 ساعت تدریس کند. و در همان سال اول به دلیل عملکرد خوبش تقدیرهای زیادی دریافت کرد. تا اینکه در سال 1388 استخدام رسمی شد و در همین سال در بین کل معلم‌ها، عادی و استثنایی به عنوان معلم نمونه انتخاب شد.
او نویسنده کتاب "لی لی حوزک" است که مجموعه بازی‌های قدیم شهرضا را در این کتاب جمع آوری کرده است. در این کتاب بیش از 60 از بازی قدیم شهرضا یبان شده و در سال 1390 به چاپ رسید. همچینین حدود 11 سال است که جامعه معلولین شهرضا را راه اندازی کرده و به عنوان نائب رئیس فعالیت می‌کند. این موسسه در زمینه کارآفرینی فعال است و دوره‌های آموزشی و هنری بسیاری برای اعضای خود ایجاد کرده است. همچنین برنامه‌های تفریحی و زیارتی نیز بخشی از فعالیت‌های آنهاست.
او در ورزش نیز فعال بوده و رشته بوچیا کار می‌کند و در این رشته مقام اول تا سوم استان و مقام دوم و سوم کشوری بصورت تیمی را در تهران و مشهد به دست آورده است. خانم جاوری در مسابقات قرآنی بهزیستی در رشته قرائت و حفظ یک جزء مقام برتر شده است.
 
تاریخ ثبت در بانک 18 مهر 1397