کد pr-21844  
نام وحید  
نام خانوادگی رجبلو  
سال تولد 1366  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت خدماتی ، اجتماعی  
زبان فارسی  
مهارت بازاریابی، خدمات کامپیوتری، طراحی سایت، آموزش کامیپوتر  
کشور ایران  
استان البرز  
شهر کرج  
توضیحات وحید رجبلو هستم ساکن شهر کرج

* لطفا از تحصیلاتتون بگین!؟
بخاطر معلولیت شدید مدارس حاضر به ثبت نامم نشدن و من خود آموز در منزل دوره ابتدایی و راهنمایی رو خواندم و در یک سال کل مقاطع ابتدایی و راهنمایی را در آموزش پرورش غیر حضوری امتحان دادم و مدرک دریافت کردم.
دست مدارس درد نکنه واقعا، به عنوان اولین مرکز رشد و شکوفایی انسانها خیلی خوب رفتار می‌کنن!؟

* معلولیت شما به خاطر چی بود؟ قسمت بوده یا حکمت!؟
معلولیت من ابتدا بخاطر یک بیماری ژنتیکی به نام sma که تحلیل رونده عضلانی هست متولد شدم که بعدها به دلیل پیشرفت بیماری و آسیب مهرهای کمرم دچار ضایع نخاعی نیز شدم پیش آمد. البته همچنان بیماریم در حال پیشرفت هست.

* به سرنوشت و حکمت اعتقاد دارین!؟
به سرنوشت یا حکمت اعتقاد زیاد ندارم. بیشتر از اینکه بخوام به چرا و چگونه پیش آمدها فکر کنم سعی می‌کنم تو وضعیتی که قرار دارم خودم رو سازگار کنم و برای مشکلاتم راه حل پیدا کنم ... همیشه تو ذهنم خیلی به راه حل مشکلاتم فکر می‌کنم و معمولا حتی اگر به نتیجه ام نرسم باز ناامید نمیشم و به اینکه حتما یروز یه راهی ممکنه پیدا کنم امیدوار میمونم.

آفرین! ... مشکل ما اینکه تا راه حل پیدا نمی‌کنیم کم میاریم دیگه بیخیال میشم فکر می‌کنیم بقیه بدون دردسر و زحمت موفق شدن!

* لطفا در مورد بیماری ژنتیکی خودتون صحبت کنین؟
این بیماری تا امسال یعنی سال 1396 هیچ درمانی نداشت و بیشتر افرادی که دچارش میشدن رو به کام مرگ میکشند.

* چه ترسناک صحبت می‌کنین ...! خوب و بعد!؟
اما امسال داروی درمان این بیماری کشف شد و خبرش مثل بمب تو دنیا پیچید اما مشکلی که هست هزینه تهیه این دارو که فوق العاده بالاس و کشور ما حاضر به وارد کردن این دارو نشده و مسئولان پیگیری نکردن، درصورتی که خیلی کودک در کشور ما با این بیماری متولد شدن و میشن، گروه های خود جوش مردمی و افراد دچار sma کمپین ها و گروه های تشکیل دادن تا صداشون رو به گوش دولت مردان کشور برسونن و من امیدوارم بزودی این اتفاق بیفته تا این داروی شفا بخش با قیمت معقول وارد کشور و در دسترس بیماران قرار بگیره همینطور برای من.
فکر کنم مسئولین منتظر خیرین و نیک اندیش ها نشستن!؟ دم این خیر ها گرم بخدا تمام مشکلات رو دوش ایناست ... و اینکه بعضیا دلشون به پیشگیری خوشه دیگه الباقی رو قاطی اموات حساب می‌کنن، امیدواریم که این دارو با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار بگیره..

* شغل شما چیه؟
من یک شغل ندارم بلکه از نظر خودم چند شغل دارم و از همشون کم و زیاد درامد دارم. شغل اول من خدمات کامپیوتری بود و انجام کارهای کافینتی شغل دومم تربیت کردن طوطی های سخنگو بود که جوجه طوطی های سخنگو رو خریداری میکردم مثل نژادهای کاسکو کاکادو کرینچیک ... و به حرف میاوردم و به قیمت بالاتر میفروختم البته کار پر دردسری هست و سرمایه میخواد که الان کمتر انجام میدم شغل سومم همون طراحی سایت که سفارش طراحی میگیرم.
کار دیگه ای که انجام میدم برای چند تا کارگاه مثل کابینت سازی یا گارگاه های تولید دستگاه های صنعتی مشتری پیدا می‌کنم و ازشون ده درصد سود میگیرم که زحمت زیادی نداره و خیلی خوبه.
از کارای دیگمم میتونم بگم مثل آموزش دادن خصوصی کامپیوتر مثل ICDL، یا آموزش پنل مدیریت CMS سایت ها یا هر نرم افزاری که بهش مسلط باشم مثل فتوشاپ و ابزار گرافیکی یا غیره و کسی بخواد حضوری با قیمت معقول آموزش ببینه من بهش آموزش میدم.
انجام دادن پروژه های دانشگاهی دانشجوها رو هم تو رشته های گرافیکی قبول می‌کنم

آقا دمت گرم، ادم کیف می‌کنه از این همه مهارت و پشتکار قوی شما و اینو هم بگم من اصلا اهل تعارف نیستم؛ خیلی ها فکر می‌کنن وقتی با یک توانیاب مصاحبه ای میشه صرفا به خاطر روحیه دادن و تشویق این افراده و اگر بخوام خیلی واضح تر بگم همش یه نمایشه برای دلخوش کردنشون اما این ها اصلا حقیقت نداره و تا یک توانیاب واقعا زحمت نکشه و کاری نکنه کسی بزرگ نمایی نمی‌کنه من از مردم میخوام نگاه تخصصی به توانیابان داشته باشند نه سطحی!

* از طراحی سایت برامون بگین چه تیپ سایت هایی رو راه اندازی می‌کنین؟
طراحی سایت کار دل نشین اما سختیه، تابحال سایت های شرکتی، فروشگاهی،دایرکتوری، شخصی راه اندازی کردم و اگر از پس کاری بر نتونستم بیام با تیم یا افراد طراح و برنامه نویسی که آشنا هستم کار و به پایان رسوندم و هزینه کار رو باهم توافقی تقسیم کردیم

* طراحی سایت انجام میدین یا برنامه نویسی؟
به طراحی سایت مسلط تر هستم اما طراحی و برنامه نویسی قالب CMS وردپرس رو بلدم ولی به ساخت قالب CMS های دیگه وارد نیستم البته علاقه زیادی به وردپرس دارم و دوست ندارم با سیستم های دیگه کار کنم.

* این علم رو از کجا کسب کردین؟ منظورم آموزش های طراحی و تبلیغات هست؟
کلا علم کامپیوتری رو بیشتر با سرچ تو گوگل و زمان زیادی که پشت کامپیوتر میگذروندم از طریق آموزش های رایگان اینترنت و آزمون و خطا یاد گرفتم ولی رفته رفته با درآمدی که از همین رشته کسب کردم کتاب و سی دی های آموزشی تهیه کردم و سطح آموخته هامو بالاتر بردم.
کار تبلیغات و از آموزشهای رایگان اینترنتی و بیشتر تو انجام کار و پروژه یادگرفتم، کار طراحی سایت رو هم همینطور ابتدا با آموزش های رایگان و سماجت و آزمون و خطا شروع کردم و کار مهمی که کردم سعی کردم در اینترنت با افراد متخصص اینکار ارتباط برقرار کنم و باهاشون دوست بشم و در کنارشون کار و بهتر و تخصصی تر یاد بگیرم که الان کلی دوست برنامه نویس و طراح دارم و پروژه های بزرگی که گاهی بهم پیشنهاد میشه و میدونم تنهایی از پسشون بر نمیام رو میگیرم و به این افراد میدم و تو سودش شریک میشم.

* چه دوستان خوبی داشتین امیدوارم که از این انسانها سر راه همه ما قرار بگیره واقعا دوستی با این افراد نعمت بزرگیه تو این دوران بد!
از شروع کار تبلیغاتی و بازاریابتون بگین؟ توسط آشنایان به کارفرما معرفی شدین؟
کار تبلیغات از اونجایی شروع شد که یکی از دوستان من برای تولیدی خودش احتیاج به تبلیغات داشت و سرمایه و هزینه این کار و نداشت من ابتدا برای ایشون رایگان انجام دادم و بازتاب فوق العاده ای براش داشت و بعد اون از طریق همین دوست به کارگاه ها و شرکت های دیگه معرفی شدم وقتی دیدم این کار کارخوبی هست یک سایت کوچیک برای این کار راه اندازی کردم و کارم رو تبلیغات کردم و یک تیم کوچیک درست کردم با تعدادی دانشجو که نیاز به کار نیم وقت با حداقل حقوق داشتن و خودم شدم سرپرست و سفارش میگرفتم و کار و با تیم انجام میدادیم، دوران خوبی بود و کارم تو اون زمان رونق گرفت اما به دلیل پیشرفت معلولیتم و از کار افتادن یکی از دستهام و ضعیف شدن دست دیگم مجبور شدم کمتر کار کنم و پروژه های رو قبول کنم که با شرایط من سازگار باشن ...

* روزی چند ساعت کار می‌کنین؟
سالهای پیش تایم کاری شاید به 6 ساعت میرسید اما تو این اواخر حدود 2 تا 3 ساعت و گاهی کمتر

* تو منزل کار می‌کنین؟بیمه دارین؟
بله همیشه تو منزل کار می‌کردم، بیمه تامین اجتماعی پدرم هستم که اصلا مناسب نیست و تو اخرین باری که بیمار شدم همین هفته گذشته بیشتر از 600 هزار تومان هزینه درمانم شد که 50 هزار تومانش و شاید بیمه کمکی کرد. واقعا به دلیل پیشرفت بیماری مشکلات جسمی و صعیف شدن و بیمار شدن های پیاپی خیلی احتیاج به یک بیمه تکمیلی دارم اما متاسفانه نیستم.

* پورسانتی کار می‌کنین یا حقوق ثابت؟البته فکر نکنم کسی درصدی کار کنه خصوصا معلولین که دیوارشون کوتاهه ممکنه کارفرما خدایی ناکرده به فکرش بزنه قرارداد ها رو مخفی کنه یا چهار تا یکی رو بگه بعد هم چهل پنجاه تومن بدن با کلی افتخار!؟
پورسانتی خیلی کم پیش میاد کار کنم بیشتر سعی می‌کنم تو کار قرارداد بنویسم و 30 تا 40 درصد مبلغ رو اول کار دریافت کنم اما برای تعدادی شرکت سالهاست که با حقوق ثابت کار می‌کنم مدیریت سایت و تبلیعات انلاین براشون انجام میدم هرچند حقوق کمی هست اما چون تعداد شرکت و کارگاه ها چند تا هست خوبه ...

* چه مشکلاتی در کار شما وجود داره؟
تو هر کاری با هر شرایط جسمی چه سالم چه معلول مشکلات زیاده اما برای من رنج آورترینش اینکه تعدادی افراد با دیدن نمونه کارهای من باهام تماس میگیرن و ازم میخوان که پروزه اشون رو انجام بدم اما بعد از ملاقات حضوری با دیدن شدت معلولیت من منصرف میشن و قرارداد رو کنسل می‌کنن، دومین مشکل اینکه بعصی اشخاص فکر می‌کنن چون پروزه اشون رو به یک فرد معلول سپردن کار خیر کردن و میتونن کمترین دستمزد رو بهش بدن و فکر می‌کنن که اگر این افراد به ما کار و پروزه شون رو ندن ما دیگه نمیتونیم از جایی سفارش بگیریم و من هیچ وقت با چنین افرادی قرارداد نمیبندم و یا با بالاترین مبلغ ممکن کار و قبول می‌کنم.
البته باید بگم که تو سابق ده سال اشتغال من افرادی بودن که با دیدن شرایط من و شاغل بودنم اثرار داشتن که حتما من بشم کارمند آون ها و خیلی براشون انگیز و امید بخش بودم و خیلی بهم لطف داشتن همیشه حقوق و دستمزدم سر وقت پرداخت شد و من رو به خیلی جاها برای دریافت پروزه و بستن قرارداد معرفی کردن و این افراد دلگرمی خیلی خوبی برام بودن و باعث موفقیت من شدن.

* اینطور که من از اینستاگرامتون فهمیدم ظاهرا خیلی از سیاست های بهزیستی دلخورین؟ چه خواسته ای از مسئولان دارید؟به نظرتون قانون جامع بزودی تصویب میشه مثلا در روز جهانی معلولین؟
دلخوری از بهزیستی همه معلولان دارن دلخوری اول من از بهزیستی ثبات نداشتن مددکار های معلولین هست که هر چند ماه یک بار عوض میشن و مددکار ها اصلا به پرونده مددجوهاشون آشنایی ندارن .
درخواستم از مسئولین داشتن یه بیمه تکمیلی هست و اینکه من بیشتر از 7 سال کارت بهزیستی بهم ندادن و هر روز سرمیدوونن و نمیدونم چرا بهم کارت نمیدن.
(یه نکته که دوست دارم بگم اینکه دلم میخواد به افراد معمولی که نگاه بدی دارن به افرادی که از بهزیستی خدمات میگیرن بگم که خدمات گرفتن معلولین از بهزیستی یک حق اجتماعی و حق چیزی که هرکسی باید بهش داده بشه یا گرفته بشه و دولت به افراد معلول جامعه این حق رو داده و لطفا نگاه تون رو اصلاح کنید که هرکسی از بهزیستی خدمات میگیره حتما یا زیر خط فقر یا یه بخت مطلقه نیست)
بله، نکته مهمیه و به نظر من کسی نباید همچین فکر کنه و یا معلولین رو برای دریافت خدمات ناچیز بهزیستی مسخره کنه و یا برچسب های بدی بزنه این جزو حقوق قانونی آونهاست.

* ظاهرا خیلی اهل عکس و سلفی هم هستین؟ چه خوبه که خودتون رو سانسور نمی‌کنین خیلی از معلولین دچار خود سانسوری هستن از جمله خودم ظاهرا ما هنوز نتونستیم کنار بیایم البته کار اسونی هم نیست!؟
بله من عکس گرفتن رو دوست دارم و همینطور خودم رو خیلی دوست دارم و اصلا دوست ندارم خودم رو از زندگی محروم کنم، متفاوت بودنم رو سعی کردم تا حد زیادی بپذیرم و باهاش دوست باشم.
دنیای واقعی یا مجازی حق همه ماست و من دوست دارم از سهم خودم از این دنیاها استفاده کنم، تنها جاهایی که نمیرم جایی هست که توانایی رفتن شو نداشته باشم یا برای رفتنش دیگران و به دردسر بندازم. من همیشه رستوران پارک جاهای تفریحی که بتونم برم به شلوغ بودنش توجهی ندارم و از خانوادم میخوام که بریم و یکی از رویاهام اینکه یک روزی یک رستوران که مناسب سازی شده برای معلولان راه اندازی کنم تا معلولان هم بتونن ازش لذت ببرن

* چه طور میشه با شما تماس گرفت؟
برای تماس با من شماره موبایل و صفحه هات شبکه های اجتماعی م هستن و دوستان و آشنایان یا بعصی از مشتری ها هم منزل من میان .

* برای کسب و کارتون سایتی دارید؟
بله برای کسب و کارم سایت دارم صفحه اینستاگرام و کارت ویزیت و تراکت هم دارم

* بیشتر اوغات در منزل هستین جدایی از کار کردن فعالیت دیگه ای به عنوان سرگرمی دارین؟ یا اینکه فقط با الفی وقت می‌گذرونین؟
بله بخاطر شدت معلولیتم همیشه در منزل هستم البته تابستان ها که هوا گرم میشه با ویلچر برقی که اختصاصی برای خودم طراحی کردم قادر هستم یکی دو ساعت تو شهرک محل زندگیم به تنهایی بگردم و هوا بخورم البته گاهی خرید منزل هم انجام میدم فروشنده های شهرک همه من رو میشناسن و اقلام مورد نیازم رو برام اماده و تو سبد ویلچر قرار میدن، هوا که کمی سرد بشه خیلی خیلی کمتر بیرون و میبینم، از سرگرمی های دیگه من علاقه زیادی به فیلم های مستند علمی یا راز بقا دارم کتاب میخونم و مقالات علمی فوق العاده علاقه دارم و میخونم خیلی به حیوانات خونگی علاقه دارم و الان سه تا طوطی دارم که شدیدن بهشون وابسته ام عسل، نبات و الفی که عسل سخنگو هست.

* خانواده مخالف نگهداری الفی در منزل نیستن؟
همون جور که گفتم بجز الفی دوتا طوطی دیگه دارم و خانوادم هم به این پرنده ها علاقه دارن، عسل طوطی سخنگو هست و صحبت می‌کنه و تمام افراد خانواده رو به اسم صدا میزنه و شیرین کاری زیاد داره به همین دلیل خانوادم خیلی به عسل علاقه دارن و الفی و نبات هم همیشه تو خونه آزاد هستن و با بازی گوشی به محیط خونه انرژی خوبی میدن، من حیوان خانگی زیاد داشتم و بعضی هاشون رو خانوادم دوست نداشتن اما طوطی حیوانی که واقعا جای اعتراضی تابحال برای خانوادم نداشته شکر خدا.

* از خانواده راضی هستین؟ منظورم اینکه پیگیر امورات شما هستند؟به ارامش و آسایش شما توجه دارند؟ اخلاق و رفتارشون با شما چطوره؟
بله از خانواده راضی هستم و من همیشه تو خانواده به عنوان یک فرد معلول و محدود دیده نشدم هم خودم هم خانواده همیشه طوری باهم هستیم که من و مثل یک فرد عادی میبینن و حتی مسیولیت های کارهای خانواده رو برعهده میگیرم و اونها ازمن توقع دارن که من هم مثل خودشون برای خانواده تلاش کنم و کانون خانواده رو گرم نگهداریم، من همیشه حضورم رو تو خانوادم پرنگ نگهداشتم و به پدر و مادرم اثبات کردم که یک فرد بالغ مستقل و مسئولیت پذیر هستم و پدرم با همه شرایط سخت جسمی من نگاهش مثل یک مرد قوی بهم هست و کوچکترین کارهای که تو خونه انجام میدم حساب و کتاب مالی پدرم انجام پرداختی های هر ماه مثل پرداخت حق بیمه قبض ها قسط ها و هر نوع کاری که از پسش بر بیام، به دلیل اینکه همه بچه های خانواده ازدواج کردن و رفتن و سن پدر مادر بالاتر رفته مسیولیت من در خانواده بیشتر شده و من از اینکه یک فرد بی استفاده و بیمار به حساب نمیام واقعا خوشحالم ... رفتار خانواده و برادر خواهر ها واقعا با من خوبه و بهم ارزش قائل میشن و هیچ وقت نزاشتن من احساس کنم تفاوتی بین ما هست

* رفتار دوستان با شما چطوره؟ وقتی با شما صحبت می‌کنن چه احساسی بهتون دست میده؟ محترمانه یه کودکانه!؟
من روابط اجتماعی نسبتن خوبی دارم البته خودم جدا از شرایطم کمی کودک درونم فعال هست و همیشه یه حس شادی کودکانه درونم دارم، دوستان زیادی دارم تعداد دوستای قدیمی ده سال بیشترم کم نیستن و همیشه رابطه خوبی باهام دارن و خیلی رو من حساب باز می‌کنن و همینطور برام کارهای زیادی انجام میدن، اما آدمهایی هم هستن که همیشه از رو ظاهر قضاوت کردن و باهام مثل یه بچه ده سال رفتار کردن و بعد برخورد با رفتار قاطع و مستقل من ازم دور شدن و برخورد بدی باهام داشتن که من پرو و بی ادب هستم اما خوب به به اونها اجازه نمیدم با من مثل یه کودک رفتار کنن ...

* مهم ترین دغدغه ای که دارین چیه؟
مهمترین دغدغه من حفظ سلامتیم هست که اگر بیشتر به خطر بیفته استقلال و هرچیزی که با تلاش خیلی زیاد بدست اوردم خراب میشه، یکی از دغدغه های این روز هام خراب شدن دندان هام و هزینه فوق العاده بالای اون هست به دلیل معلولیت باید به کلنیک های مخصوص معلولین برای دندان هام مراجعه کنم و برای درست کردن دندانها باید بیهوش بشم و هزینه بیهوشی و ترمیم دندان ها خیلی زیاده که اگر وندانها رو درست نکنم تغذیه ام به مشکل میخوره و سلامتیم به خطر میفته البته این اتفاق ها برام پیش امده.

* امیدوارم مسئولین بخونن و نسبت به دغدغه های معلولین حساس باشند و فقط یادداشت برداری نفرمایند!؟


* نظرتون درباره رادیو اول؟
رادیوی مثل رادیو اول به نظرم باید از الانش بزرگتر و شناخته تر بشه حیف واقعا چنین فعالیتی کوچک بمونه و افراد کمی بشناسنش

* پیشنهادی برای حذف یا اضافه برنامه ای دارین؟
پیشنهاد می‌کنم برای گسترش رادیو اول از افراد حرفه ای دعوت کنید برای فعالیت در رادیو و تیم رادیو اول را بزرگتر کنید.
خوب خیلی حرف زدیم و شما رو خسته کردیم به عنوان آخرین سوال چه عواملی باعث موفقیت شما بود؟
خود باوری و دوست داشتن افراد خانوادم.

ممنون

وحید نجفی


منبع: radioavval.com
 
متن زندگی نامه وحید رجبلو، فرزند سوم خانواده و ساکن کرج است و با بیماری ژنتیکی به نام sma که تحلیل رونده عضلانی متولد شد. بعدها به دلیل پیشرفت بیماری و آسیب مهرهای کمرش دچار ضایعه نخاعی نیز شد. البته همچنان بیماریش در حال پیشرفت هست. بخاطر معلولیت شدید مدارس حاضر به ثبت نامش نشدند و او در مدرسه دوره ابتدایی و راهنمایی را خواند و مدرک گرفت.
او توانایی‌های بسیاری دارد و شغل های بسیاری را تجربه کرده است. شغل اول او خدمات کامپیوتری بود و انجام کارهای کافی نتی. شغل دومش تربیت کردن طوطی‌های سخنگو بود که جوجه طوطی‌های سخنگو رو خریداری می‌کرد و به حرف میاورد و به قیمت بالاتر میفروخت. شغل سومش طراحی سایت است که سفارش طراحی می‌گیرد. کار دیگرش بازاریابی چند کارگاه مثل کابینت سازی یا کارگاه های تولید دستگاه های صنعتی است.
از کارای دیگر او آموزش خصوصی کامپیوتر مثل ICDL، یا آموزش پنل مدیریت CMS سایت‌ها یا هر نرم افزاری که به آن مسلط باشد مثل فتوشاپ و ابزار گرافیکی یا غیره. او به طراحی سایت مسلط تر از طراحی و برنامه نویسی قالب CMS وردپرس است. او علم کامپیوتری‌اش را بیشتر با سرچ در گوگل و تمرین از طریق آموزش‌های رایگان اینترنت و آزمون و خطا یاد گرفته است و رفته رفته با درآمدی که از همین رشته کسب کرده کتاب و سی دی های آموزشی تهیه کرد و سطح آموخته‌هایش را بالاتر برد.

----------
این مصاحبه در تاریخ 2/10/96 توسط دفتر فرهنگ معلولین انجام شده است.
وحید رجبلو
متولد 1366
ساکن کرج
برنامه نویس کامپیوتر

محمد نوری: خدمت یکی از کنشگران مدنی فعال در عرصه معلولین هستیم. ایشان به رغم اینکه معلولیت شدید دارند، ولی در زمینه‌های مختلف آی‌تی و مسائل معلولین بسیار فعال هستند. ابتداً از ایشان خواهش می‌کنیم که خودشان را معرفی کنند.
وحید رجبلو: وحید رجبلو هستم، ساکن کرج. برنامه نویس کامپیوتر هستم و از حوزه آی‌تی کسب درآمد می‌کنم. و یک استارتاپی هم چند ماهی است که راه اندازی کردیم به نام همیار مهر برای خدمات دهی آسان به معلولین، داخل منزل، که الآن در حال معرفی این استارتاپ هستیم.

نوری: شما این همیاری مهر را، یعنی انگیزه‌تان چیست؟
رجبلو: چون خودم توانیاب هستم دوست داشتم استقلال زندگیم بیشتر باشد. یعنی وابسته به خانواده یا پرستار، اینها هست دیگر. مثلاً خودم اگر آرایشگری نیاز دارم، یا خدماتی نیاز دارم اینها را تلفنی با آن مراکز یا آن مشاغل تلفنی انجام بدهم و دیگر نیاز به فرد خاصی نباشد که برود از بیرون برای من آرایشگر یا کاری دارم انجام بدهد. امور بانکی، اداری.

نوری: این همیاری مهر در عرصه خاصی است یا همه زمینه‌ها؟ یعنی در همه چیزها فعال است یا قلمرو خاصی دارد؟
رجبلو: ما دوست داریم همه مشاغل را پوشش بدهیم. ولی فعلاً یک سری مشاغل را فکر می‌کنم نتوانیم پوشش بدهیم، ولی انشاالله در آینده جزو اهدافمان است.

نوری: این همیاری مهر بسیار ایده مهمی است، از این جهت که از قدیم همه می‌گفتند و الآن هم گفته می‌شود که بزرگترین مسأله هر معلول حضور اجتماعیش است. یعنی اگر معلولین بتوانند در جامعه حاضر باشند در زمینه‌های مختلف، می‌توانند مستقل باشند و استقلال باعث زندگی راحت و بهتر، و این ایده بسیار عالی است. شما ایده را از کجا گرفتید؟
رجبلو: ایده خودم بود. یک ایده چند ساله من است که دوست داشتم این خدمات باشد، من استفاده بکنم. خب وقتی دیدم که خب این اتفاق نیفتاد و تکنولوژی هم پیشرفت کرد، و حالا کارهایی مثل همه چیز داشت آنلاین انجام می‌شد، دیدم بهترین فرصت است که ایده‌ام را خودم عملی کنم.

نوری: شما چند تا نیرو دارید؟
رجبلو: سه تا. چند روز پیش تنها بودم. اما الآن دو نفر را گرفتم، اما به نیروی بیشتری احتیاج است.

نوری: بودجه‌تان را چجوری تأمین می‌کنید؟
رجبلو: خب بودجه را با درآمد خودم تا اینجا آورده‌ام، ولی از اینجا به بعد دنبال سرمایه گذار هستم.

نوری: شما فکر می‌کنید اگر یک نفر سرمایه گذاری بکند درآمدش در چه حد است؟
رجبلو: درآمدش خیلی خوب است. یعنی ما هشت میلیون توانیاب داریم که اینها را ما می‌توانیم مشتری جدید مشاغل بکنیم. یازده درصد مردم ایران توانیاب هستند. این یازده درصد را اگر حساب کنیم می‌شود هشت میلیون.

نوری: اگر بخواهید در کل ایران فعال بشوید چند تا نیرو می‌خواهید؟
رجبلو: نمی‌دانم، برآورد نکرده‌ام.

نوری: مثل شرکت شما چند تا شرکت دیگر در تهران وجود دارد؟
رجبلو: اصلاً نیست. ما اولین هستیم. بصورت آنلاین و از مشاغل کوچک تا بزرگ می‌خواهیم به معلولان خدمات ارائه بدهیم.

نوری: زیرساخت‌های این کار، مثلاً اطلاعات از مشاغل، اطلاعات معلولین، اینها را آماده کرده‌اید؟
رجبلو: بله، یک اطلاعات آماده کردیم، یک سری اطلاعات هم با تیمی که جدیداً تشکیل داده‌ام داریم آماده می‌کنیم.

 
تاریخ ثبت در بانک 16 مهر 1397  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر