کد pr-21294  
نام سامان  
نام خانوادگی بهمنی  
سال تولد 1376  
وضعیت جسمی نابینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، هنری  
زبان فارسی  
تحصیلات دیپلم  
مهارت موسیقی و نوازندگی، ورزش گلبال ، بازیگر  
کشور ایران  
استان کردستان  
متن زندگی نامه سامان بهمنی متولد 1376 از استان کردستان و نابینا می‌باشد. او محصل است و سال دوم متوسطه را در مجتمع شهید محبی تهران می‌گذراند. تا کلاس پنجم را در مدرسه استثنایی توحید سنندج درس خوانده و از پایه ششم به بعد به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل کرده است. او به موسیقی، ورزش علاقه دارد و در آنها فعال بوده است. ساز تخصصی او پیانو است و نی را هم تا حدی فرا گرفته است. دو سال پیاپی مقام اول تکنوازی پیانوی استان را کسب کرد. به موسیقی سنتی و سپس پاپ علاقه دارد و از جمله خوانندگان مورد علاقه‌اش استاد محمدرضا و همایون شجریان، سالار عقیلی، استاد ایرج و احسان خواجه امیری هستند. از میان رشته‌های ورزشی به گلبال، شنا و شطرنج بیشتر از همه علاقمند بوده و فعالیت داشته و عضو تیم گلبال کردستان هم بوده است.
به بازیگری هم علاقه دارد. تا به حال دو فیلم کردی بازی کرده که اولی به اسم دف به کارگردانی آقای بهمن قبادی است که توانست جوایز معروفی همچون: جایزه بهترین مستند کوتاه از فستیوال فیلم بین‌المللی Docusur، اکتبر 2006، اسپانیا؛ جایزه بهترین فیلم کوتاه از چهارمین فستیوال فیلم همه جاده‌های نشنال جئوگرافی، واشنگتن دی‌سی، اکتبر و نوامبر 2007، ایالات متحده آمریکا؛ جایزه منتخب تماشاگران از چهارمین فستیوال فیلم همه جاده‌های نشنال جئوگرافی، سانتا فه، نوامبر و دسامبر 2007، نیومکزیکو را کسب کند. دومین فیلم او به نام افسانه‌های کردستان است. در سریال محکومین که از تلویزیون پخش شد، قطعه‌ای با پیانو اجرا کرد که به دلایلی اجازه پخش نیافت.
دوستانی که مایل بودند با بنده تماس بگیرند میتونند از ایمیل: sepehr.sotoodeh135@gmail.com و یا شماره ی 0 918 439 13 93 استفاده کنند. و خداوند گفت بگذار نور باشد و نور بود. و خداوند گفت بگذار زندگی باشد و زندگی بود. اما قبل از هر چیز خداوند گفته بود و بگذار تا عشق باشد که هرگز چیزی مانند آن را نیافریده ام که نور و زندگی را عشق پیوند میدهد ....
پس عشق بود و نور و زندگی.

*منبع: http://gooshkon.ir
 
تاریخ ثبت در بانک 21 شهریور 1397