کد pr-19217  
نام سمیه  
نام خانوادگی شریفی  
سال تولد 1367  
وضعیت جسمی نابینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، اجتماعی  
زبان فارسی  
تحصیلات دیپلم انسانی  
مهارت حافظ کل قرآن و مربی قرآن  
کشور ایران  
استان خوزستان  
شهر امیدیه  
متن زندگی نامه خانم شریفی متولد 1367 و نابینا بوده و در روستای خیط العماره شهرستان امیدیه زندگی می‌کند. تحصیلات ایشان دیپلم می‌باشد. از دوران بچگی علاقه خاصی به حفظیات از جمله قرآن داشته و حدود ده سال است که حافظ قرآن می‌باشد. حدود 5 سال است که حافظ کل قرآن شده است. به واسطه حفظ کل مدرک معادل کارشناسی علوم قرآن و حدیث دارد و می‌خواهد در آزمون ارشد همین رشته شرکت کند. با توجه به شرایط و کمبود امکانات محل زندگی‌اش، ایشان دیپلم را به صورت غیر حضوری گرفته و از هجده سالگی از طریق صوت حفظ را آغاز کرده است.
ایشان سابقه تدریس قرآن نیز دارد. یک سال در دوره پیش دبستانی آموزش قرآن به بچه‌ها را داشته. در مسجد جامع شهر برای خانم‌ها تدریس می‌کند. همچنین او تدریس به افراد مختلف از کل کشور در فضای مجازی را به طور داوطلبانه انجام می‌دهد. تدریس قرآن از روی خط بریل به بچه‌های همنوع خودش در بخش قرائت و روانخوانی نیز بوده است.
او چندین بار در مسابقات بهزیستی استان شرکت کرده و رتبه اول را به دست آورده است. در مسابقات اوقاف یک مقام سوم در رشته پانزده جزء و در مسابقات کشوری دانش‌آموزی استثنایی هم مقام اول کشوری در رشته حفظ بیست جزء به دست آورده است.  
تاریخ ثبت در بانک 16 اردیبهشت 1397  
فایل پیوست
تصویر