کد pr-18953  
نام سمیه  
نام خانوادگی هنردوست  
سال تولد 1364  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، اجتماعی  
زبان فارسی  
تحصیلات کارشناسی زبان انگلیسی گرایش دبیری، دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره  
مهارت قاری قرآن کار با کامپیوتر، فتوشاپ ، طراحی موسیقی، ساز ویولن ترجمه زبان انگلیسی مجری‌گری و اخبارگویی شاعر و نویسنده  
اهم فعالیت ها مسئول امور افراد بی سرپرست در اداره بهزیستی عضو شورای فرهنگی بسیج ادارات استهبان به عنوان نماینده فرهنگی شهرستان عضو فعال بسیج  
کشور ایران  
استان فارس  
شهر استهبان  
متن زندگی نامه خانم هنردوست متولد سال 1364 با معلولیت جسمی حرکتی می‌باشند. ایشان تحصیلاتشان را در مقطع کارشناسی زبان انگلیسی گرایش دبیری در دانشگاه آزاد فسا به پایان رساندند. همچنین در حال حاضر دانشجوی رشته مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد استهبان می‌باشند.
ایشان از سال 1382 فعالیت داوطلبانه‌اش را با اداره بهزیستی آغاز کرد و در سال 90 به صورت قراردادی همکاری خود را ادامه داد. در اداره بهزیستی مسئول امور افراد بی سرپرست می‌باشد. همچنین دو سال در دبیرخانه و بایگانی فعالیت کرد، و الآن هم حوزه روابط عمومی فرهنگی مشغول می‌باشد.
او در زمینه کار با کامپیوتر، مهارت‌های هفتگانه را گذرانده و از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حد متوسط می‌باشد. کار با برنامه‌هایی مثل فتوشاپ یا مثلاً طراحی را خیلی خوب انجام می‌دهد.
او اهل شعر و دست به قلم نیز هست. شعر می‌گوید، متن ادبی می‌نویسد. تا کنون کتابی از آثار او چاپ نشده اما در نشریه محلی آثار او منتشر شده است. او مدتی موسیقی، ساز ویولن کار می‌کرده است.
خانم هنردوست قاری قرآن نیز می‌باشد و به تازگی حفظ را شروع کرده است. عضو فعال بسیج بوده و نزدیک سه سال است عضو شورای فرهنگی بسیج ادارات استهبان به عنوان نماینده فرهنگی شهرستان می‌باشد.
ایشان کار ترجمه زبان انگلیسی را هم به صورت تخصصی انجام می‌دهد، و کار مجری‌گری و اخبارگویی در صداوسیمای استهبان هم انجام می‌دهد.
او می‌گوید: «با همه این اوصافی که گفتم من تمام تلاشم را برای دیده شدن معلولین انجام داده‌ام، ولی خب همه این تلاش‌هایی که از من دیدید، تحت الشعاع معلولیت من به هیچ عنوان دیده نمی‌شود. بارها و بارها این جمله را بهشان گفته‌ام که الهی شکر اگر من در راه رفتن مشکل دارم، اما الحمدالله شعورم نمی‌لنگد که بصیرتم که فهمم که درکم سالم هست. ولی خب متأسفانه جامعه ما این هست.»
 
تاریخ ثبت در بانک 6 اردیبهشت 1397