کد pr-18915  
نام زهرا  
نام خانوادگی عسگری نژاد  
سال تولد 1362  
وضعیت جسمی کم بینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، ورزشی  
زبان فارسی  
تحصیلات پیش دانشگاهی  
مهارت حافظ قرآن شاعر گلبال و شطرنج  
اهم فعالیت ها دانشجوی برتر طرح دانشجو معلم قرآن در شیراز در سال 97؛ مقام سوم جشنواره معلولین در تنکابن در تیرماه 97.  
کشور ایران  
استان خوزستان  
شهر اهواز  
متن زندگی نامه خانم عسگری نژاد متولد 1362 و کم بینا ساکن اهواز می‌باشد. او پیش دانشگاهی است ولی از مهرماه 97 به دانشگاه می‌رود. او رشته حقوق قبول شده، ولی چون دانشجوی برتر طرح دانشجوی معلم قرآنی در شیراز شده، رشته‌ام را به علوم و معارف قرآنی تغییر داده است.
او به طور اتفاقی از طریق مجله ایران سپید با خبر تربیت دانشجوی معلم قرآن آشنا می‌شود و برای شرکت در طرح دانشجوی معلم قرآن اقدام می‌کند. در آزمونی که بین 200 نفر از سراسر کشور برگزار شد او جزء 48 نفر برگزیده شد و حالا منتظر شروع کلاس‌هایش است.
از کودکی شروع به حفظ قرآن کرد، ولی چون در اواسط راه، از سن 25 سالگی دچار معلولیت بینایی شد، کمی زمان برد تا با حوزه معلولین آشنا شود. در حال حاضر حافظ دو جزء قرآن است. زمانی که بینایی داشت فقط از طریق مدارس در مسابقات منطقه‌ای در جزء 30 شرکت می‌کرده ولی زمانی که دچار مشکل بینایی شد از طریق دارالقرآن معرفی شد و نفر سوم مسابقات استانی در دزفول سال 95 شد. در مسابقات اوقاف و انجمن نابینایان نیز موفق بوده است.
همچنین در سال 90 در المپیاد ورزشی ایرانیان در پرتاب دیسک نفر دوم شد و مدال نقره را به دست آورد. در سال 95 در المپیاد که در تنکابن برگزار شد در رشته آمادگی جسمانی نفر سوم شد. رشته اصلی او پرتاپ دیسک است که متأسفانه الآن کمتر شده ولی او اکنون در گلبال و شطرنج فعالیت می‌کند.
علاوه بر ورزش و قرآن، او شاعر موفقی است و در مسابقات شعر و مشاعره شرکت دارد. او از دوازده سالگی، یعنی حدوداً بیست سال است در سبک‌های اجتماعی، موضوعات مادر و پدر، حوزه معلولین و روشندلان شعر می‌گوید. در مسابقات شعر دانشگاه علوم پزشکی اهواز مقام سوم، در مسابقات منطقه‌ای استان مقام اول، در مسابقات انجمن نابینایان و کم بینایان باز مقام سوم، و در مسابقاتی که در دانشگاه فردوسی مشهد در سال 92 برگزار شد مقام دوم را به دست آورد. قالب شعری او بیشتر غزل است.
 
تاریخ ثبت در بانک 5 اردیبهشت 1397  
فایل پیوست
تصویر