کد pr-18913  
نام سعید  
نام خانوادگی آذرخوش  
سال تولد 1362  
وضعیت جسمی کم بینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، ورزشی ، اجتماعی  
زبان فارسی  
تحصیلات دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی  
اهم فعالیت ها عضو تیم ملی دو و میدانی در سال های 80-83 عضو تیم ملی شنا مسئول آموزش نابینایان در کانون نابینایان فرهنگسرای بهمن  
کشور ایران  
استان تهران  
شهر تهران  
متن زندگی نامه آقای آذرخوش متولد 1362 و کم بینا می باشد. او تحصیلاتش را در رشته مدیریت فرهنگی در دانشگاه علمی کاربردی آغاز کرد و هم اکنون دانشجوی رشته مدیریت فرهنگی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد می باشد. ایشان از سال 79 تا کنون با کانون نابینایان فرهنگسرای بهمن همکاری دارد. هم اکنون مسئول آموزش نابینایان بوده و قبلاً در زمینه‌های اجرایی برنامه‌های فرهنگی هنری ورزشی فعالیت داشته است. او در دوران راهنمایی به واسطه حضورش در گروه سرود نابینایان با این فرهنگسرا آشنا شده و به تدریج همکاری و فعالیت خود را ادامه داده است.
ایشان از سال 80 تا 83 در دو و میدانی فعالیت داشته و عضو تیم ملی بود. 6 قهرمانی کشور در ماده های 800 و 1500 متر را دارد. سه دوره هم اردوی تیم ملی 10 هزار متر دعوت شده است. از سال 84 شنا را شروع کرده و تقریباً تا سال 96 هم مسابقات شرکت داشته است. حضور او بیشتر در رشته شنا می‌باشد. حدود 80 مدال قهرمانی کشور دارد، چهار سال عضو تیم ملی بوده است. تا سال 92 عضو تیم ملی شنا بود. سال 89 مسابقات جهانی آلمان شرکت کردند ولی مقامی ششم را به دست آوردند.
او در کانون نابینایان کلاس‌های ورزشی، هنری را راه‌اندازی کرده است. همچنین در زمینه کارآفرینی هم فعالیت داشته است. او در کنار انجمن نابینایان تجلی ری اولین بازاریابی تلفنی نابینایان ایران را تشکیل دادند. این انجمن را او به همراه دوستانش تأسیس کردند و اولین کارآفرینی نابینایان را آنجا تشکیل دادند.او در این مرکز هیئت مدیره بوده است.
همچنین در انجمنی به نام حمایت و هدایت نابینایان و کم بینایان استان تهران در آنجا هم هیئت مدیره بوهم و یک سری کارها برای بچه‌ها انجام می‌داده است، ولی الآن در حال حاضر بیشتر فرهنگسرای بهمن می‌باشد.
 
تاریخ ثبت در بانک 5 اردیبهشت 1397  
فایل پیوست
تصویر