کد pr-18866  
نام رضا  
نام خانوادگی چغایی  
سال تولد 1351  
وضعیت جسمی کم بینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، ورزشی ، اجتماعی  
زبان فارسی  
تحصیلات کارشناسی علوم اجتماعی، کارشناسی ارشد تربیت بدنی  
مهارت جودو - گلبال - دو و میدانی  
اهم فعالیت ها موسس انجمن نابینایان استان مرکزی رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان استان مرکزی مربی تیم گلبال استان مرکزی  
کشور ایران  
استان مرکزی  
شهر اراک  
متن زندگی نامه رضا چغایی متولد 1351 می‌باشد. او تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی در رشته علوم اجتماعی در دانشگاه سمنان به پایان رساند. در ادامه کارشناسی ارشد را در تربیت بدنی در دانشگاه کرج گرفت. او پایان‌نامه خود را در زمینه ورزش گلبال انجام داد و آن را به فدراسیون نابینایان ارائه کرد و برای تیم ملی گلبال کشور کاربردی بود. از سال 1392 به عنوان مدرس رشته تربیت بدنی در چند دانشگاه فعالیت دارد.
در سال 1372 به اتفاق تعدادی از دوستانش انجمن نابینایان استان مرکزی را تأسیس کرد. او در آن زمان به عنوان اولین مدیرعامل استان و به عنوان موسس انجمن نابینایان استان مرکزی سال 1372 کار را شروع کرد تا الآن که آقای مولایی به عنوان رئیس انجمن شده‌اند فعالیت خود را ادامه داده است. چهار سال به عنوان مدیرعامل بود. به دلیل شرایطی که برای او پیش آمد در سال 1376 از اراک به سمنان رفت و آنجا در اداره زندان‌های سمنان استخدام شد. چون بحث استخدام رسمی بود به مدت شش سال در سمنان بود.
البته در سال‌های 72 تا 76 و بعد از آن هم در برنامه‌های ورزشی حضور داشت. در رشته دومیدانی فعال بود و حدود 6 مدال کشوری در رشته دومیدانی دارد. در رشته‌های پرش طول و پرش سه گام و پرتاب نیزه حائز مقام کشوری است.
در رشته جودو هم فعالیت می‌کرده که منتج به اعزام به مسابقات نشد. در رشته گلبال هم بسیار فعال بوده و از سال 1378 به عضویت تیم ملی گلبال درآمد. در سال 1381 به همراه تیم ملی گلبال نابینایان به اولین دوره مسابقات جهانی کانادا اعزام شد. در بین هشت تیم قرار گرفتند، ولی منتج به مقام نشد. همچنین در سال 83 در اولین دوره مسابقات کشورهای اسلامی در عربستان مدال طلا را در رشته گلبال به دست آوردند.
در سال 1382 مجدداً محل کارش به اراک منتقل شد و در اداره کل زندان‌های استان مرکزی به عنوان کارشناس تربیت بدنی مشغول به کار شد. از سال 1390 انتقالی گرفت و در سازمان بهزیستی استان مرکزی به عنوان کارشناس تربیت بدنی شاغل می‌باشد.
وی از سال 1382 به عنوان مربی تیم گلبال بوده و هم اکنون هم به عنوان مربی تیم گلبال استان فعالیت دارد. از سال 84 تا 89 به عنوان رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان استان مرکزی فعالیت داشته است. در سال 1391 به اتفاق یکی از دوستانش به عنوان مربی تیم ملی گلبال نوجوانان بودند. یک سال هم فعالیت داشتند ولی به دلیل شرایط مالی فدراسیون تیم ملی گلبال نوجوانان برای اعزام به مسابقات پاراآسیایی مالزی اعزام نشد. بعد از آن سال هم دیگر تیم ملی نوجوانان تشکیل نشد.
 
تاریخ ثبت در بانک 3 اردیبهشت 1397