کد pr-18131  
نام زهرا  
نام خانوادگی کریمیان  
سال تولد 1363  
وضعیت جسمی نابینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان فارسی  
تحصیلات کارشناسی الهیات و معارف اسلامی  
مهارت حافظ کل قرآن - مدرس قرآن  
کشور ایران  
استان فارس  
شهر فسا  
متن زندگی نامه زهرا کریمیان در سال 1363 در شهرستان فسا استان فارس به دنیا آمد. فارغ التحصیل رشته الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه آزاد شهرستان فسا بوده و حافظ کل قرآن می‌باشد. او از سال 89 در موسسه قرآنی بیت الاحزان در محضر استاد تقی‌پور و خانم بردبار شروع به حفظ کرده و در سال 91 موفق به حفظ کل قرآن شده است. او در مدت دو سال حفظ را تمام کرده است.
ایشان تقریباً از سال 93 تا الآن مدرس قرآن بچه‌های نابینا بوده و در زمینه‌های حفظ، مفاهیم، قرائت و تجوید با بچه‌های نابینا کار می‌کند. مقام های بسیاری در مسابقات قرآنی به دست آورده است از جمله: رتبه دوم کشوری مسابقات بهزیستی در استان فارس در حفظ کل؛ رتبه سوم استانی مسابقات اوقاف در استان فارس در حفظ کل؛ رتبه دوم کشوری مسابقات بهزیستی در استان فارس در حفظ 20 جزء.
در زمینه هنری کار با ماشین بافتنی را در موسسه نابینایان توانگران یاد گرفته و در خیاطی و گلدوزی هم توانایی دارد. تا حدودی در زمینه بافتنی کار می‌کند و آثارش را در نمایشگاه شیراز به فروش می‌رساند.
وی در موسسه توانگران مربی آموزش قرآن می‌باشد. مجموعاً در همه رشته‌ها حدود 42 نفر قرآن‌آموز دارد. او تقدیرنامه هایی از بهزیستی شهرستان، موسسه توانگران، اوقاف و سازمان ارشاد به عنوان معلول نحبه دریافت کرده است.
 
تاریخ ثبت در بانک 5 فروردین 1397