کد pr-18014  
نام زهرا  
نام خانوادگی شیرین‌آبادی فراهانی  
سال تولد 1360  
وضعیت جسمی نابینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، ورزشی ، هنری  
زبان فارسی  
تحصیلات کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی  
کشور ایران  
استان مرکزی  
شهر اراک  
متن زندگی نامه او در حدود 10 سال است که در آموزش و پرورش مشغول به کار بوده و معلم بچه‌های استثنایی است. او سابقاً عضو تیم گلبال و شطرنج بوده است ولی اکنون به دلیل مشغله کاری و زندگی ادامه نداده است.
کارهای هنری مثل مرواریدبافی و بافتنی داشته و نمایشگاه هم شرکت داشته است. همچنین حدود پنج جزء از قرآن را حفظ است. مدتی هم کارشناس ادبی یک برنامه در صداوسیما بوده است.چون رشته ایشان ادبیات بوده و برنامه در مورد مولانا و سعدی و... بوده در آنجا فعالیت داشته است.

او می‌گوید: علاوه بر اینکه فرهنگ جامعه نسبت به معلولین را باید ارتقا بخشید، در وهله اول باید خود معلولین خودشان را قبول داشته باشند تا اینکه شما بیایید آنها را بقبولانید. تا زمانی که ما خودمان را قبول نداشته باشیم، جامعه ما را نخواهد پذیرفت.
من یک شخصی بودم که در یک روستا در اراک بزرگ شده بودم، با سختی تمام درس خوانده‌ام. از دوم راهنمایی بع مجتمع نرجس در تهران رفتم، وقتی دانشگاه اراک قبول شدم برگشتم. من نصف عمرم در خوابگاه ها سپری شده است.اما بعضی از افراد را داریم که حتی نمی‌خواهند در محیط‌های اجتماعی خودشان را نشان بدهند، چه برسد به اینکه در خوابگاه ها باشند و میان بچه‌های عادی.
 
تاریخ ثبت در بانک 6 اسفند 1396