کد pr-17964  
نام محمدحسین  
نام خانوادگی اسلامی قرائتی  
سال تولد 1362  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، ورزشی  
زبان فارسی  
تحصیلات کارشناسی حقوق، کارشناسی ارشد جزا و جرم شناسی  
مهارت غریق نجات - مربی شنا  
اهم فعالیت ها کسب دو مدال طلا در مسابقات ملی شنا سال های 93 و 94  
کشور ایران  
استان قم  
متن زندگی نامه او تحصیلات خود را در رشته حقوق دانشگاه آزاد ادامه داد و پس از آن کارشناسی ارشد خود را در رشته جزا و جرم شناسی از دانشگاه تهران دریافت نمود. در حال حاضر یک دفتر بیمه تأسیس کرده است.
در ورزش ابتدا رشته جودو کار می کرد ولی چون موفقیت چندانی کسب نکرد به پیشنهاد مربی اش در رشته شنا کار خود را شروع کرد. چهارده سال قهرمان شنای کشور بوده و به گفته خودش موفقیت هایش را مدیون عنایت امام رضا(ع) و تلاش های خودش می داند از این جهت در سال 96 مدال‌هایش را به موزه حضرت معصومه اهدا کرده است. همه مدالهای او طلا و نقره است، آخرین مدال او در سال 93 طلا بود. دو دوره اردوی تیم ملی بوده است. همچنین دومین معلول در کشور است که توانسته مدرک غریق نجاتی را دریافت کند. علاوه بر این مربیگری درجه سه شنا برای افراد سالم و مربیگری درجه سه جانبازان و معلولین را هم دارد.
او در نویسندگی هم استعداد دارد. ولی تا کنون چیزی را به عنوان کتاب به چاپ نرسانده است. او از پنجم دبستان مقاله ای در روزنامه شهر آرام در مشهد منتشر کرده است و به عنوان مقاله برتر برگزیده شده است. درحال حاضر برای خودش می نویسد.
بیشتر اوقات او را به عنوان معلول موفق دعوت و معرفی می‌کنند. از دست آقای رفسنجانی جایزه گرفته است و مصاحبه هایی با شبکه سه، برنامه ورزش شروع دوباره، شبکه خبر و روزنامه الشرق الاوسط داشته است.  
تاریخ ثبت در بانک 15 بهمن 1396