کد pr-17906  
نام محمد  
نام خانوادگی دویستی موگوئی  
سال تولد 1370  
وضعیت جسمی کم بینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، ورزشی  
زبان فارسی  
تحصیلات کارشناسی روابط بین الملل، دانشجوی ارشد حقوق بین الملل  
مهارت عضو تیم ملی شطرنج نابینایان و کم بینایان ایران موسیقی کارشناس حقوقی منطقه 12 شهرداری  
اهم فعالیت ها 1- نایب قهرمان شطرنج نابینایان جهان IBSA 2011 ترکیه 2- کاپیتان تیم ملی ایران در مسابقات شطرنج جوانان جهان IBCA 2009 سوئد 3- کسب نایب قهرمانی تیمی و انفرادی در مسابقات شطرنج معلولین آسیا 2017 قرقیزستان 4- نماینده ایران در مسابقات بین المللی IBCA 2015 اسلوونیا 5- نماینده ایران در مسابقات بین المللی Hasselbeck 2016 سوئد. 6- کسب درجه بین المللی از فدراسیون جهانی شطرنج FIDE در سال 2011 7- کسب درجه مربیگری و داوری فدراسیون شطرنج 8- دارای عناوین قهرمانی کشوری، استانی، دانش آموزی، دانشجویی، کارگری، باشگاهی، شهرداری ها و...  
کشور ایران  
استان تهران  
شهر تهران  
توضیحات
 
متن زندگی نامه آقای محمد دویستی در 30 بهمن 1370 در خانواده‌ای متوسط در تهران بدنیا آمد. او تحصیل خود را در مدارس عادی از جمله مدارس نظامیه و ارشاد ادامه داد. پس از آن تحصیلات خود را در رشته روابط بین‌الملل در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد تهران مرکز به پایان رساند. در حال حاضر دانشجوی رشته حقوق بین‌الملل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد تهران غرب می‌باشد. او مدت کوتاهی را در سوئد برای شرکت در دوره آموزشی «مدیریت ورزش معلولین» زیرنظر دانشگاه استکهلم گذراند و گواهینامه آن را دریافت کرد. او می‌گوید منتظر اعلام جواب از طرف دانشگاه استکهلم برای پذیرش و ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا در رشته حقوق بین‌الملل می‌باشد.
او با حمایت‌های والدینش تحصیل را ادامه داد و به کمک پدرش از سال 1379 شطرنج را آموخت. و از همان سال وارد این ورزش شد. از سال 86 تا 90 قهرمان جوانان ایران بود. چند سال کاپیتان تیم ملی و قهرمان جوانان ایران بوده است.
خیر، آن موقع اولین تجربه‌ام بود و مقامی کسب نکردیم. ولی در سال 2011 که در ترکیه برگزار شد مقام دوم جوانان جهان جوانان زیر بیست سال را به دست آورد. همچنین او نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی اسلوونی سال 2015 بود ولی نتوانست مقامی را کسب کند. در سال 2017 عضو تیم ملی معلولان ایران بود و در مسابقات آسیایی قرقیزستان، در انفرادی چهارم آسیا و تیمی دوم آسیا شد. او در این مسابقات بهترین بازیکن ایران شد.
مقام‌های او عبارت‌اند از:
1- نایب قهرمان شطرنج نابینایان جهان IBSA 2011 ترکیه
2- کاپیتان تیم ملی ایران در مسابقات شطرنج جوانان جهان IBCA 2009 سوئد
3- کسب نایب قهرمانی تیمی و انفرادی در مسابقات شطرنج معلولان آسیا 2017 قرقیزستان
4- نماینده ایران در مسابقات بین المللی IBCA 2015 اسلوونیا
5- نماینده ایران در مسابقات بین المللی Hasselbeck 2016 سوئد.
6- کسب درجه بین المللی از فدراسیون جهانی شطرنج FIDE در سال 2011
7- کسب درجه مربیگری و داوری فدراسیون شطرنج
8- دارای عناوین قهرمانی کشوری، استانی، دانش آموزی، دانشجویی، کارگری، باشگاهی، شهرداری ها و...

او در زمینه موسیقی نیز مهارت دارد و ویولن می‌نوازد. پس از سال 2011 که قهرمانی جهان را به دست آورد، به دستور آقای قالیباف شهردار آن زمان تهران او به عنوان کارشناس حقوقی منطقه 12 شهرداری استخدام شد. از این‌رو زمینه‌های اجتماعی مسئولیت‌های متفاوتی داشته که بیشتر بُعد تشریفاتی دارد، از جمله: مسئول انجمن شهرداری در سرای محله؛ مسئول انجمن شطرنج منطقه 12 شهرداری.


 
تاریخ ثبت در بانک 1 بهمن 1396  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر
 
تصویر
 
تصویر