کد pr-17821  
نام الناز  
نام خانوادگی افشاری  
سال تولد 1370  
وضعیت جسمی نابینا  
نوع فعالیت هنری  
زبان فارسی  
تحصیلات دیپلم  
مهارت الناز افشاری متولد 1370 نابینا و دارای تحصیلات دیپلم می‌باشد. او در زمینه هنری رشته موسیقی، خوانندگی، نوازندگی، تئاتر فعالیت دارد. از دوران کودکی علاقه داشته ولی از سال 85 شروع به نوازندگی کرده است. و ساز کیبورد را می‌نوازد. خوانندگی را هم خودش به صورت خودجوش یاد گرفته است و در مراسم زنانه اجرا می‌کرده است. و یک آهنگ هم ساخته که هنوز نخوانده است.  
کشور ایران  
استان زنجان  
توضیحات همسر آقای نعمت گنجی  
متن زندگی نامه الناز افشار در 1370 متولد شد. از پنج سالگی به موسیقی علاقه‌مند شد و برای آموختن هنر موسیقی شروع به آموختن و فعالیت کرد.
او در سال 1386 با استاد کیارش میرمحمدرضایی آشنا شد. ایشان واقعاً استاد خوبی برای الناز بود. در سال 1390 او با استاد علی‌گو آشنا شد. با ایشان هم آواز کار می‌کرد. با مساعدت همسرش، گروه هنری روح‌افزا را از سال 1390 در اردبیل تأسیس کرد همسرش آقای گنجی سرپرستی این گروه را بر عهده داشتند و بعد از اینکه با من ازدواج کرد به زنجان آمد، در زنجان هم یک گروه دیگر تشکیل شد، به نام گروه هنری روح‌افزا.
الناز افشار و نعمت گنجی قطعه‌ای به نام گِجَلَر (شب‌ها) خوانده‌اند که بسیار زیبا است. شعر این کار از هوشنگ جعفری و آهنگسازی آن از رویا مطلبی و تنظیم آن از میلاد حیدری و اجرا هم توسط الناز افشار و نعمت گنجی است.
مأخذ
کانال مطلوبه در تلگرام
 
تاریخ ثبت در بانک 5 دی 1396