کد pr-17795  
نام لیلا  
نام خانوادگی ملکی  
سال تولد 1359  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت ورزشی ، هنری  
زبان فارسی  
تحصیلات دیپلم انسانی  
مهارت نقاشی، نویسنده، ورزشکار رشته دو میدانی و بسکتبال با ویلچر  
کشور ایران  
استان زنجان  
متن زندگی نامه لیلا ملکی متولد 1359 جسمی حرکتی و دارای دیپلم انسانی می‌باشد. او دوره‌های کاربری کامپیوتر را گذرانده و مدارک آن را هم کسب نموده است و همچنین در زمینه هنری بحث نویسندگی مهارت دارد. از سال 88 مشغول نوشتن می‌باشد. او نویسنده کتاب نوید پرواز می‌باشد که سال 93 در شانزده تیر به چاپ رسید و به چاپ دوم هم رسید موضوع آن روانشناسی، تأثیر آیات قرآنی و توانمندی و اعتماد به نفس و غیره است. او در ابتدا از زندگی‌نامه خود شروع کرد ولی به اتمام نرسید.
البته تربیت بدنی استان زمانی که کتابش به چاپ دوم ‌رسید هزینه چاپ را پرداخت کرد. بهزیستی فقط پنجاه‌تا کتاب از او خرید. فرهنگ و ارشاد هم صد کتاب، و در استان کتابش مقام سوم را کسب کرد. و جایزه گرفت و صد کتاب از او خریدند.
در زمینه ورزشی دو میدانی رشته پرتاب نیزه و وزنه از سال 83 مشغول به فعالیت است. او برای اولین بار بعد از 6 ماه تمرین در سال 84 به مسابقات کشوری رفت و مقام اول را کسب نمود. و تا سال 88 در مسابقات همیشه مقام اول را کسب می‌نمود. در سال 88 وارد تیم ملی شد و در مسابقات تونس شرکت کرد و مقام سوم را کسب کرد. و عضو تیم دوومیدانی ایران در اولین دوره بازی های پارآسیایی 2010 گوانجو و کسب مقام دوم در رشته پرتاب نیزه و در بازی‌های پارآسیایی 2014 کره جنوبی مقام‌های اول و دوم را کسب کرد. همزمان در اردوی تیم ملی دومیدانی و هم در اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر شرکت داشته که چون مسابقات با هم اجرا می‌شده فقط دومیدانی را مسابقه داده و الآن دوباره به اردوی تیم ملی بسکتبال دعوت شده که یک ماه دیگر به چین اعزام خواهد شد.
او انگیزه و مشوق خود را به رشته ورزش یکی از دوستان و همچنین مربی‌اش می‌داند و بعد هم علاقه و پشتکار خودش. او قرار است سال آینده در مسابقات 2018 نیوزلند با وزنه شرکت کند.
او می‌گوید: من دوست دارم بچه‌های معلول خانه‌نشین نشوند و در جامعه حضور داشته باشند. من خودم در استان‌مان چندین نفر را از خانه‌ها بیرون آوردم. کتابی که من نوشتم هدفم جامعه معلولین بود.قیمت کتابم 5 تا 6000 تومان است. من در کلاس نقاشی بهترین نقاش بودم و هر کلاسی که در جامعه معلولین برگزار شد من بهترین بودم. چون یک معلول نویسنده کتاب است قطعاً تأثیر‌گذار خواهد بود.  
تاریخ ثبت در بانک 2 دی 1396  
فایل پیوست
تصویر