کد pr-14613  
نام سید مجتبی  
نام خانوادگی قدیری  
سال تولد 1357  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت هنری  
زبان فارسی  
تحصیلات لیسانس زبان انگلیسی  
مهارت در زمینه موسیقی فعال است. ساز تخصصی ویولن  
کشور ایران  
استان مازندران  
متن زندگی نامه مجتبی قدیری مردی که ساز اراده می نوازد
مردم مارا به عنوان یک ناتوان نگاه نکنند
پایگاه خبری ، فرهنگی ، اجتماعی باران (Baranyar.com) :


لطفا خودتان را کوتاه و مختصر معرفی کنید؟
سید مجتبی قدیری متولد شهر ری و 39 سال فارغ التحصیل دانشگاه آزاد قائمشهر رشته ادبیات زبان انگلیسی (لیسانس) و تقریباً تا به الان 20 سال به صورت تخصصی موسیقی کارمی کنم و قبلا آواز کار می‌کردم
خب آقای قدیری چه زمینه هایی مهارت یا تخصص خاصی دارید؟
تخصص در موسیقی بعنوان مدرس موسیقی در آموزشگاه‌ها و تدریس به مدت چندین سال به کودکان و بچه‌های معلول ذهنی و عادی را انجام می دهم و اینکه ساز تخصصی ام ویولن می باشد.
دارای مدرک لیسانس زبان انگلیسی هستم و همچنین دارای مدرک گواهینامه کامپیوتر در سالیان قبل می باشم و مسلط به کامپیوترنیز هستم .
با کدام یک از اساتید موسیقی کار کردید در مازندران یا کشور؟
اساتید من در مازندران استاد اول بنده مرحوم استاد هادی صمیمی و بعد استاد بهروزی که مدتی در محضر ایشان آموزش می دیدم و در تهران هم در محضر استاد ارسلان کامکار به مدت کوتاهی (3 تا 4 ماه) آموزش دیدم.
آیا نهاد یا سازمان خاصی مثل بهزیستی از شما حمایت می‌کند؟
ما خودمان بالاخره کار خودمان را انجام می دهیم و گله ایی هم نداریم. ما نوازنده ایم و کارمان را انجام میدهیم ولی اگر حمایت کنند که به حمایتشان خیلی نیاز داریم در زمینه موسیقی متشکر می شویم و تشکر می کنم از دکتر آرام که حامی ما شوند ما به حمایتشان خیلی نیاز داریم.
آیا شده تا حالا از این و ضعیت و موقعیت خودت ناراضی و شاکی باشید؟
از وضعیت خودم راضی هستم بالاخره کاری از دستمون بر می آید محتاج کسی نیستیم و دستمان بر می آید و محتاج کسی نیستیم و دستمون برمیآید. حمایتی نداریم و در جامعه خودمون داریم به کارمامون می رسیم و انتظارم اینکه که ما رو پشتیبانی کنند
از سازمان‌ها و موسساتی که مرتبط به کار شما چه انتظاری دارید؟
به غیر از بهزیستی وزارت ارشاد هم به ما حمایت کنند به موسیقی معلولین و خود معلولین . ما بچه هایی در موسیقی داریم که خیلی در مازندران مطرح هستند و هیچ حمایتی ندارند و بچه های گروه جمع شوند و برنا مه ایی را داشته باشیم گروه موسیقی معلولین تشکیل بشه و یک اسپانسری هم باشه و ما به صورت انفرادی با اقای جهانی یکی دیگر از معلولین اجرا کردیم و ما فرصت می خواهیم که ما را ببینند و ما نشونداده بشیم که قدر ما را نشان بده
عضور ارکستر صدا و سیما بودم در کنار دوستان ساز می زدند و لوح تقدیر دریافت کردم. سال 1387 در جشنواره معلولین تهران شرکت کردم و لوح تقدیری انجا دریافت کردیم و همایش ها و موسیقی تئاتر (پرواز بر ناقوس) آهنگ اجرا با مجتبی خوارزمی انجام دادیم که در دید مردم مورد پسند قرار گرفت و ما به بهزیستی و نهادهای در این رابطه نیاز داریم و تشکر می کنیم به ما توجه کنند تا فرصتی در اختیار ما قرار دهند.
معلولین ضایعه نخاعی از قائمشهر و بابل و ساری که آهنگ محلی اجرا کردیم از شبکه استانی صدا و سیما پخش شد و در بازارچه های زیادی هم ساز زدیم و که برنامه های بیشتر بشه و مردم ما را ببینند مردم مارا به عنوان یک ناتوان نگاه نکنند به عنوان توانمند در جامعه بپذیرند و ما را با استقبال بپذیرند در جامعه کنار خودشون.
تهیه گزارش : سمیرا وفایی - پایگاه خبری تحلیلی اجتماعی باران
 
تاریخ ثبت در بانک 28 تیر 1396  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر