کد pr-11277  
نام فاطمه  
نام خانوادگی هوشمند  
سال تولد 1345  
وضعیت جسمی نابینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، ورزشی  
زبان فارسی  
تحصیلات فوق دیپلم تربیت معلم  
مهارت دبیر مقطع پیش دبستانی شنا و گلبال کار می‌کند.  
کشور ایران  
متن زندگی نامه معرفی خانم هوشمند معلم ورزشکار
- ضمن عرض سلام خدمت شما خانم هوشمند، لطفا یک بیوگرافی در مورد خودتون، تحصیلات و فعالیت های که داشتید را برای مخاطبان سایت بصیر بفرمایید:
- با سلام، من فاطمه هوشمند متولد 1345 هستم، دوران ابتدایی را در مدرسه شهید مرادی درس خواندم و دوران راهنمایی را در مدرسه راهنمایی هاجر در خیابان بهار و دبیرستان را در مدرسه فاطمه زهرا سپری کردم.
در سال 1368 دیپلم گرفتم و وارد آموزش پرورش شدم و بعد ادامه تحصیل دادم و در تربیت معلم الزهرا فوق دیپلم گرفتم ودر مقطع ابتدایی تدریس میکنم ودر حال حاضر به دلیل علاقه ای که به بچه ها دارم در مقطع پیش دبستانی تدریس می کنم.

فعالیتهای ورزشی من از سالهای 63،64 آغاز شد. ودر آن موقع از طرف تربیت بدنی تمرین گلبال میرفتیم البته به مسابقات نمی رفتیم و در یک دوره به دلیل نبودن امکانات ایاب ذهاب این تمرینات قطع شد. اولین مسابقه ورزشی من در سال 72 بود که مقامی کسب نکردم. ولی از سال 73 به بعد در مسابقات ورزشی مقام کسب کردم. من در ورزش گلبال و شنا فعالیت داشتم که در حال حاضر فقط در شنا فعالیت دارم. از سال 77 گلبال را کنار گذاشتم وبه صورت حرفه ای به شنا روی آوردم، اشخاصی مثل خانم دخانچی در موفقیت من خیلی تاثیر داشتند خانم دخانچی که مسئول ورزش بانوان نابینایان هستند برای ورزش بانوان نابینا خیلی زحمت کشیدند به جرات میتوانم بگویم که خانم دخانچی باعث پیشرفت ورزش بانوانن نابینا هستند. و ورزش بانوان نابینا با ایشان شناخته شده است.

من دانش آموزانم را تشویق میکنم که به ورزش روی آورند. من همیشه دانش آموزان دختر را جمع میکردم و با خودم به استخر می بردم که بیشتر آنها خودشان الان در ورزش جزء قهرمانان ورزشی هستند مخصوصا مادران آن بچه ها را دعوت میکردیم که با فرزندانشان به استخر بیایند هم برای روحیه مادران خوب می شد هم بر روی فرزندانشان تاثیر داشت. که برای شادابی ونشاط شان خیلی موثر بود.
توصیه من برای خانواده های دختران نوجوان نابینا که فرزندانشان زیاد فعالیت ندارند و گوشه گیر هستند این است که ورزش بهترین وسیله است که آنها در اجتماع فعالیت داشته باشند. مخصوصا خود من که در ورزش شنا فعالیت دارم به نظرم شنا برای آنها بهترین ورزش است. چون تمامی عضلات بدن در فعالیت است شنا برای روحیه و سلامتی خوب است، و ورزش نشاط آوری است البته ورزش های دیگر نیز خوب هستند، مهم این است که ما کاری کنیم که نوجوانان از سنین کم وارد ورزش شوند تا زندگی موفق و شادی داشته باشند.
تاثیر ورزش در اطرافیان وخود فرد نابینا این است که باعث امیدواری به اینده میشود مخصوصا در مورد والدینی که فرزندان نابینا و کم بینا دارند باعث امیدواری و ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر و به وجود آوردن شرایط بهتر برای موفقیت فرزندانشان می شوند.
و در آخر از مسئولین ورزش نابینایان استان خواهش می کنم که مشکل ایاب ذهاب ما را حل کنند تا ما بهتر بتوانیم از امکانات ورزشی استفاده کنیم، و اگر در استخر یک تایم خصوصی برای نابینایان باشد بچه های نابینا وکم بینا و حتی خود من راحت تر می توانیم به ورزش بپردازیم.
مقامهایی که خانم هوشمند کسب کردند:
مقام اول مسابقات گلبال در سال73
مقام اول مسابقات گلبال در سال 74
مقام دوم 50 متر کرال پشت در سال 73
مقام دوم 100متر کرال پشت در سال 85
رتبه سوم سومین دوره مسابقات قهرمانی 66 متر کرال پشت در سال 84
رتبه اول سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور در 50 متر کرال پشت در سال 85
رتبه سوم 100 متر کرال پشت در سال 84
رتبه سوم 25 متر کرال پشت در سال 82
مقام دوم 100 متر کرال پشت در سال 79
رتبه دوم 50 متر کرال پشت در سال 86
رتبه سوم مسافت کوتاه ماده 100متر ازاد در سال 78
رتبه سوم ماده 50 متر ازاد در سال87
رتبه سوم ماده 100 متر کرال پشت در سال 86

 
تاریخ ثبت در بانک 1 آذر 1395  
فایل پیوست
تصویر