کد pr-11220  
نام ناهید  
نام خانوادگی مهین خواه  
نوع فعالیت خدماتی  
زبان فارسی  
تحصیلات کارشناس علوم تربیتی  
مهارت کار آفرین برتر یاسوجی  
اهم فعالیت ها کارگاه خیاطی دایر کرده است.  
کشور ایران  
استان یاسوج  
متن زندگی نامه کارآفرینی، صحنه‌ای شد برای هنرنمایی‌ام...
ناهید مهین خواه کار آفرین برتر یاسوجی که کارشناس علوم تربیتی است.
وی در ارتباط با راه‌اندازی کارگاه خود می‌گوید: معاون توانبخشی بهزیستی یاسوج که مشاور درسی‌ام هم بود، پیشنهاد راه‌اندازی کارگاه را به من داد. من هیچ پول و سرمایه‌ای نداشتم. تازه در علوم تربیتی فارغ التحصیل شده بودم و موازییک‌های سالن اصلی بهزیستی یاسوج می دانند که اول کار تنها بودم. در فنی و حرفه‌ای ثبت نام کردم و دوره‌ی آموزش را آغاز کردم. خدا هر روز کنارم می‌نشست و چرخیدن چرخ خیاطی‌ام را تماشا می‌کرد. دست به پشتم می‌کشید و هوایم را داشت.
در دو سال اول تأسیس کارگاه فقط روی آموزش در رشته‌های مختلف متمرکز شدیم و بعد افرادی که دوره‌ی آموزش را گذرانده بودند به سازمان فنی‌و حرفه‌ای معرفی کردیم، آنها امتحان دادند و مدارک مورد نیاز را دریافت کردند. کمی بعد مجوزمان را هم از بهزیستی دریافت کردیم. من هیچ سرمایه‌ای نداشتم و درآمدم تنها همان یارانه‌ی ناچیزی بود که به مراکز تعلق می‌گرفت.
تمام شدن دوره‌ی آموزش هم خوشایند بود، هم سخت. اینجا ابتدای کار من بود، جایی که من باید می‌رفتم به دنبال گرفتن سفارش از بیمارستان‌ها اول کار بودیم، جلب اعتماد مدیران و روسای بیمارستان‌ها کار بسیار مشکلی بود. خیلی از آنها نمی‌خواستند به فردی که معلولیت دارد، اعتماد کنند. اما من به خودم مطمئن بودم من می دانستم که توانستن، تنها گوشه‌ی کوچکی از اراده‌ی من و دوستانم است.
کم کم همه چیز درست شد. سفارش‌های خوبی گرفتیم. کارمان رونق گرفت. حالا 25 نفر در این کارگاه، کار ثابت دارند تعداد دوخت انبوه داریم. گاهی وقت سرخاراندن هم نداریم.
منبع: پیک توانا ـ شماره 59ـ خرداد و تیر 1394  
تاریخ ثبت در بانک 22 آبان 1395