کد pr-11157  
نام رابرت  
نام خانوادگی اچ. ویت  
سال تولد 1950  
وضعیت جسمی ناشنوا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان فارسی  
مهارت دانشمند مخترع  
اهم فعالیت ها افتخارات او عبارت هستند از: کمیته اشتغال رئیس جمهور برای معلولان، جایزه لاورنت کلرک، جایزه ناشنوایان موسسه الکساندر گراهام بل، دکترای افتخاری علوم از گالاودت، جایزه مدرک ابراز لیاقت از دانشگاه جونز هاپکینز عضو افتخاری پیشگامان تلفن آمریکا.  
کشور ایران  
متن زندگی نامه رابرت اچ. ویت برشت در یازدهم آوریل سال 1920 در اورنج کالیفرنیا متولد شد. وی در هنگام تولد ناشنوا بود.
ویت برشت در مدرسه راهنمایی به نجوم علاقه‌مند شد و تلسکوپ خودش را ساخت و برنده جایزه علوم افتخاری باوش و لامب شد.
در دانشکده مقدماتی سانتا آنا ادامه تحصیل داد و پس از آن، به دانشگاه کالیفرنیا در برکلی رفت و موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته نجوم شد. نمراتش عالی بودند و بنابراین به دانشگاه شیکاگو رفت توانست مدرک کارشناسی ارشد نجوم را دریافت کند. در این مدت او از مفسر و رابط زبان اشاره استفاده نمی‌کرد و دوستش جزوه‌های کلاس را در اختیار او قرار می‌داد.
در حالی که در دانشگاه مشغول تحصیل بود. چندین شغل داشت؛ به عنوان فیزکدان در آزمایشگاه پرتوافکنی دانشگاه کالیفرنیا مشغول به کار بود و سپس، به عنوان دانشمند الکترونیک در مرکز آزمایش موشک هوایی دریایی ایالات متحده کار می‌کرد.
وی عضوی از پروژه منهتن بود و حین کار در آنجا موفق به کسب جایزه پیشرفت ممتاز دریایی شد. ویت برشت روی طرح‌های زیادی مانند کمک به ایجاد ابزار ایمنی کار کرد که به حفظ جان مردم کمک کرد.
در سال 1948 ویت برشت به برقراری ارتباط از طریق رادیو علاقه‌مند شد و به ایجاد اولین ارتباط رادیویی در جهان کمک کرد. اکنون، مردم می‌توانستند با استفاده از دورنگار، تایپ کنند و پیام خود را در تمام جهان منتشر کنند.
سپس، وی دوربینی را اختراع کرد که خود به خود روی ستاره‌ها متمرکز می‌شد همچنین، دوربینی را اختراع کرد که می‌توانست عکس‌های حرفه‌ای و خوبی از فضا بگیرد.
پس از چند سال شغلش را تغییر داد و با دو مرد ناشنوای دیگر وارد کار دیگری شد. یکی از آنها جیمز سی. مارسترز بود. کار آنها بنگاه ارتباط کاربردی نام داشت و قصد داشتن تا کوپلر اکوستیک (ترویج کنند صوت) شبیه تلفن اختراع کنند که تلفن مخصوص افراد ناشنوا بود و اکنون به آن دورنگار می‌گویند.
اما ویت برشت به دلیل تصادف با خودرو در نوزدهم ماه می 1983 در گذشت. افتخارات او عبارت هستند از: کمیته اشتغال رئیس جمهور برای معلولان، جایزه لاورنت کلرک، جایزه ناشنوایان موسسه الکساندر گراهام بل، دکترای افتخاری علوم از گالاودت، جایزه مدرک ابراز لیاقت از دانشگاه جونز هاپکینز عضو افتخاری پیشگامان تلفن آمریکا.

 
تاریخ ثبت در بانک 17 آبان 1395