کد pr-11131  
نام حسین  
نام خانوادگی جوادیان لنگرودی  
وضعیت جسمی کم شنوا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، خدماتی  
زبان انگلیسی ، فارسی ، فارسی ، انگلیسی  
تحصیلات لیسانس افتخاری در رشته نرم افزار و طراحی ربات  
مهارت 4 اختراع انجام داده است که 3 اختراع ویژه معلولان است. و امکان مکالمه برای ناشنوایان و مسافران را فراهم میکند.  
اهم فعالیت ها اختراع ربات رهگیر نرم‌افزار سخنگوی کلمه به کلمه سیستم اپلیکیشن سخنگو ابداع مترجم سخنگو  
کشور ایران  
استان تهران  
متن زندگی نامه حسین جوادیان لنگرودی مخترع موفقی است که چهار اختراع مفید را برای کمک به همنوعانش ارائه کرده او معلولیت گفتاری دارد و متولد شهرستان تنکابن و ساکن تهران است و دارای لیسانس افتخاری در رشته نرم افزار و طراحی ربات از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است.
وی یک سیستم اپلیکیشن سخنگو ابداع کرده است که موجب برقراری ارتباط کلامی ناشنوایان و کسانی که مشکل گفتاری دارند می‌شود. از بین چهار اختراع وی، سه نمونه از کارهایش ویژه معلولان است. این اختراعات به منظور ارتقای کیفی زندگی ناشنوایان، کسانی که مشکل گفتاری دارند، نابینایان و نیز جهانگردان ساخته شده است.
اولین اختراع وی که یک ربات رهگیر است، ویژه معلولان نسبت و به گفته وی، بنا به دلایلی که در پی ساخت این اختراع برایش به وجود آمد، اختراعات بعدی را برای معلولان ساخت. ربات رهگیر جوادیان می‌تواند از روی آلیاژ هواپیما، نوع هواپیما را تشخیص دهد و با تذکر اقدام به شلیک موشک کند.
این مبتکر جوان که عضو بنیاد ملی نخبگان است می‌گوید: «وزارت دفاع از اختراعش استفاده کرد و مبلغی به وی نداد و حتی اختراع را به ثبت نیز نرساند»
در سال 84 وی نرم‌افزار سخنگوی کلمه به کلمه را ابداع کرد که امکان استفاده از کامپیوتر را برای نابینایان فراهم می‌کند. این اختراع همچنین می‌تواند برای کسانی که مشکل گفتاری دارند، مورد استفاده قرار گیرد.
وی در سال 88 توانست سومین اختراع خود را با عنوان سیستم اپلیکیشن سخنگو ارایه کند که موجب بهبود برقراری ارتباط ناشنوایان و افراد مبتلا به اختلالات گفتاری می‌شود. این سیستم روی گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها نیز قابل نصب و کارکرد است.
وی موفق به ابداع یک مترجم سخنگو شد. این سیستم به مسافران ایرانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند و زبان بلد نیستند و همین‌طور جهانگردهایی که به ایران می‌آیند و فارسی نمی‌دانند امکان ارتباط گفتاری می‌دهد. این سیستم قادر است جمله نوشته شده را به صدای کاملاً طبیعی (صدای انسان) تبدیل کند.
در واقع سیستم "مترجم سخنگو" برای تمام کسانی که زبان بلد نیستند ساخته شده است و تنها مختص ناشنوایان نیست. این اپلیکیشن نیز با نصب روی گوشی های تلفن همراه، تبلت و یا لپ تاپ قابل استفاده است. تکنیک و نوآوری این سیستم، قابلیت نصب روی گوشی‌های جاوا، سیمبین و ویندوز موبایل است. مسافران می‌توانند با استفاده از این مترجم، ارتباط کلامی مستقیم، مطلوب و قابل فهمی را برقرار کنند.
از ویژگی‌های این اختراع با فرمت جاوا، قدرت جست‌وجوی بالا و قابلیت تایپ کلمات است.
مدت دو سال است که دو طرح "سیستم سخنگو" و "مترجم سخنگو"ی این مبتکر آماده عرضه به بازار است، این طرح‌ها حتی تا مرحله خرید هم پیش رفته‌اند، اما شرکت‌های پشتیبانی کننده موقع پرداخت وجه، ناگهان با کمبود بودجه مواجه شده‌اند!!
قیمت سیستم سخنگو برای ناشنوایان بین 7 تا 9 هزار تومان برای هر گوشی یا تبلت+ نسخه پی سی است. ارزش سیستم مترجم سخنگو برای مسافران نیز بین 13 تا 18 هزار تومان برای هر گوشی یا تبلت+ نسخه پی سی در نظر گرفته شده است. کسانی که مایل به خرید این اختراعات هستند می‌توانند با شماره تلفن‌های 44243435-021 و 09394145593 تماس بگیرند.
منبع: پیک توانا، سال پنجم، شماره 45، بهمن و اسفند 1391  
تاریخ ثبت در بانک 15 آبان 1395