کد pr-11109  
نام امیرسجاد  
نام خانوادگی یوسفی‌زاده  
سال تولد 1374  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت ورزشی ، هنری  
زبان فارسی  
تحصیلات دانشجو  
مهارت موسیقی (خوانندگی)؛ نقاشی رنگ روغن؛ شنا و وزنه برداری  
اهم فعالیت ها امیرسجاد یوسفی‌زاده در سال 1374 در تهران متولد شد و در مشهد زندگی می‌‌کند. او دارای معلولیت ضایعه نخاعی مادرزادی است. وی سال‌هاست در عرصه‌های ورزشی فعالیت می‌کند. ورزش شنا را از سال 88 آغاز کرد و یک سال بعد چون تمرینات خوبی داشت به تیم ملی دعوت شد، یک مدال طلا و یک مدال نقره حاصل تلاش و تمرین‌های سخت او در سال 88 بود و سال 89 موفق به دریافت مدال طلای جوانان جهان شد. بعد از چند سال با مشورت مربی تیم وزنه‌برداری و مربی خودش رشته شنا را کنار گذاشت و اکنون در رشته وزنه‌برداری کار می‌کند و در این رشته دو طلا و یک نقره‌ی استانی دریافت کرده است. او در این رشته نیز خوش درخشیده است و عضو تیم ملی وزنه برداری ایران است. او در مسابقات جهانی وزنه برداری جوانان مدال طلا را کسب کند و رکورد جهانی را جابجا کرد. غیر از شنا و وزنه برداری، موسیقی و نقاشی بیشترین بخش وقت او را پر می‌کنند، و قبلاً نمایشگاهی از کارهایش برگزار کرده است. خوانندگی می‌کند و حتی در استودیو نیز آهنگی ضبط کرده است و قرار است با حضور در کلاس‌های آواز، آلبومی هم تهیه کند (پیک توانا، شماره 50، آبان و آذر 1392؛ سایت ایسنا).  
کشور ایران  
استان مشهد  
متن زندگی نامه معلم‌ها معلولیتم را یک تفاوت عادی می‌دیدند
امیرسجاد یوسفی‌زاده، متولد تهران است و در مشهد زندگی می‌‌کند، وی معلول ضایعه‌ی نخاعی مادرزادی است. وی سال‌هاست در عرصه‌های ورزشی فعالیت می‌کند.
ورزش شنا را از سال 88 آغاز کردم و یک سال بعد چون تمرینات خوبی داشتم به تیم ملی دعوت شدم، یک مدال طلا و یک مدال نقره حاصل تلاش و تمرین‌های سخن من در سال 88 بود و سال 89 موفق به دریافت مدال طلای جوانان جهان شدم.
بعد از چند سال با مشورت مربی تیم وزنه‌برداری و مربی خودم رشته ی شنا را کنار گذاشتم و اکنون یک سال و چند ماه است که در رشته‌ی وزنه‌برداری کار می‌کنم و در این رشته دو طلا و یک نقره‌ی استانی دریافت کرده‌ام.
من عاشق ورزش هستم
سن مفید برای فعالیت در رشته شنا 29 سالگی است اما سن مفید در رشته وزنه برداری تا 40 سالگی است و من به این علت که سال‌های بیشتری بتوانم ورزش حرفه‌ای داشته باشم این تغییر رشته را انجام دادم.
آینده منتظر امیر سجاد است
غیر از شنا و وزنه برداری، موسیقی و نقاشی بیشترین بخش وقت مرا پر می‌کنند، نقاشی رنگ روغن را خیلی دوست دارم و قبلاً یک نمایشگاه از کارهایم برگزار کرده‌ام، شاید در آینده باز هم این کار را انجام دهم اما آینده من منتظر امیرسجادی است که پزشک است و در کنار شغل اصلی خود به ورزش و نقاشی هم می‌پردازد.

منبع: پیک توانا، شماره 50، آبان و آذر 1392  
تاریخ ثبت در بانک 8 آبان 1395  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر
 
تصویر
 
تصویر
 
تصویر
 
تصویر