کد pr-11104  
نام حسین  
نام خانوادگی مدعی  
سال تولد 1357  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان فارسی  
تحصیلات فوق دیپلم جغرافیا  
کشور ایران  
استان یزد  
متن زندگی نامه کلبه عشق
حسین مدعی که متولد 1357 و دارای معلولیت جسمی حرکتی شدید است به همراه اکرم زارع سال‌ها است که کلبه‌ای از جنس عشق ساخته‌اند.
دارای 2 فرزند دختر 10 ساله و 5 ساله می‌باشد.
آشناییشان باز می‌گردد به یک سفر، سفری که سال 78 برگزار ش و نتیجه‌اش یک زندگی عاشقانه شد. در یکی از سفرهای زیارتی به مشهد مقدس که به همت جامعه معلولین یزد برگزار شد.
کانون پیوند و تحکیم خانواده جامعه معلولین یزد با حمایت از آنها، مقدمات ازدواج آنها را فراهم کرد و آنها زندگی آرام خود را مدیون جامعه معلولین می دانند و به گفته خودشان اگر چنین تشکلی نبود شاید هنوز ازدواج نکرده بودند.
آنها معتقدند معلولین هم می‌توانند ازدواج مکمل داشته باشند و هیچ وقت از این نترسند که چطور دو معلول می‌توانند با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند.
حسین می‌گوید: ما پس از ازدواج با همسرم قرار گذاشتیم که او پای من باشد و من دست او. و به همین دلیل خدا را شکر که تا به حال به خوبی توانسته‌ایم زندگی خود را اداره کنیم و این را هم منکر نمی‌شوم که زندگی دو معلول پا هم بدون مشکل نیست؛ ولی می‌توان با برنامه او در مورد زندگی خودش می‌گوید: تحصیلات من فوق دیپلم جغرافیایی طبیعی است. در دوران تحصیل با مشکلات زیادی روبرو بوده‌ام؛ از جمله ایاب و ذهاب من، که خیلی مشکل بود. حتی به یاد دارم، مادرم من را بر دوش خود به مدرسه می‌برد. بعدها یک ویلچر تهیه کردم و در نوجوانی با عمل جراحی توانستم که به کمک بریس و عصا راه بروم و بعد از تحصیل در دفتر فنی استانداری مشغول و سپس در آتش نشانی مشغول به کار شدم. ضمناً بنده عضو هیئت مدیره جامعه معلولین و صندوق معلولین و مدیرعامل مسکن معلولین و مسئول کمیته اردویی جامعه معلولین یزد هستم.
توصیه من به معلولین این است که تحصیل را فراموش نکنند و از مشکلات نترسند و در تشکیل خانواده و ازدواج با معلول ترسی نداشته باشند چرا که مشکلات با توکل به خدا حل می‌شود.
پیک توانا، شماره سی و یکم، آذرماه 89  
تاریخ ثبت در بانک 8 آبان 1395