کد pr-11099  
نام غلامرضا  
نام خانوادگی صالحی  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت ورزشی  
زبان فارسی  
مهارت ایرانگرد و سفیر ترویج معلول اهدای خون سه رکورد ایرانگردی با موتور را در کارنامه‌ی خود دارد برای سازمان بهزیستی یک رکورد سفر به 250 شهرستان ایران، با شعار « معلولیت، محدودیت نیست» داشته است.  
کشور ایران  
استان زنجان  
شهر هیدج  
متن زندگی نامه ایرانگرد و سفیر ترویج معلول اهدای خون در گفت‌وگو با پیک توانا:
رکورد 12 هزار کیلومتری اروپا، رویا نیست
غلامرضا صالحی که اهل شهرستان هیدج استان زنجان است و 13 سال پیش در یک سانحه رانندگی در ناحیه مهره‌های 35 و 36 گردنی دچار ضایعه نخاعی شده و حالا هر دو پای او محدودیت حرکتی دارند. او خانواده و همسرش را بزرگ‌ترین همراه و بهترین شریک خود می‌داند و می‌گوید: پشتیبانی همسر و تنها دخترم زمینه مساعدی برای فعالیت‌های من ایجاد کرد.
من با این باور که با دعوت مردم به سوی اهدای خون می‌توانم در نجات جان انسان‌ها سهیم باشم. سفرهای خود را آغاز کردم. صالحی سال‌ها است که با یک موتور سه چرخه و سایه‌بانی که خودش برای آن تعبیه کرده و شهرها و استان‌های مختلف سفر می‌کند تا سفیر اهدای خون و سلامت انسان‌ها باشد.
این معلول زنجانی که ایرانگرد و سفیر ترویج فرهنگ اهدای خون است با اشاره به اینکه تا کنون سه رکورد ایرانگردی با موتور را در کارنامه‌ی خود دارم می‌گوید: من پیش از معلولیت سالانه دو بار اهدای خون می‌کردم و این بار چهارمین رکوردم را همراه با دخترم و با شعار «اهدای خون ـ اهدای زندگی» آغاز کرده و تصمیم دارم تا با سفر به نقاط مختلف کشور شعار خود را به گوش تمام هموطنام برسانم.
این ایرانگرد 43 ساله که هدف از انجام حرکت فرهنگی خود را ترویج نوع دوستی، پیوند جامعه با فرهنگ انفاق و بخشش خون بر می‌شمارد اظهار می‌کند: اهدای خون نشان می‌دهد که انسانیت زنده است و طراوت زندگی هنوز پا برجاست.
من در حال حاضر در تلاشم تا به زودی رکوردهای بین‌المللی کسب کنم و حتی ادعای یک رکورد 12 هزار کیلومتری در اروپا برای من اصلاً شباهتی به رویا ندارد.
صالحی توکل به خدا را رمز موفقیت خود می‌داند و می‌گوید: من با یاد خدا آرامش پیدا می‌کنم و بلندترین مسیرها با ذکر او برایم کوتاه می‌شوند، به طوری که در یک مسیر 300 کیلومتری 10 هزار مرتبه صلوات می‌فرستم و در انتها متوجه می‌شوم که به مقصد رسیده‌ام.
ایرانگرد دارای معلولیت اعلام می‌کند: من قبلاً برای سازمان بهزیستی یک رکورد سفر به 250 شهرستان ایران، با شعار « معلولیت، محدودیت نیست» داشته‌ام، با همین موتور سه چرخه به شهرستان‌های مختلف سفر کردم و تلاش کردم تا افراد دارای معلولیت را به حضور در جامعه و خودباوری دعوت کنم، اما در این زمینه سازمان بهزیستی حمایتی از من نکرد.
 
تاریخ ثبت در بانک 6 آبان 1395