کد pr-10047  
نام سید محمد  
نام خانوادگی رضوی  
وضعیت جسمی نابینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان فارسی  
کشور ایران  
استان یزد  
متن زندگی نامه دانش آموز نابینایی که رتبه 31 کنکور را کسب کرد
دانش آموز نابینای یزدی توانست رتبه 31 علوم انسانی کنکور 95 را کسب کند.
سید محمد رضوی رتبه 31 کنکور علوم انسانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، اظهار کرد: معدل امتحان نهایی من 19.21 بود و برای کنکور کلاسی به جز کلاس های مدرسه نرفتم و تنها در آزمون های آزمایشی شرکت کردم.
وی با بیان اینکه به طور میانگین روزی 8 تا 10 ساعت به مطالعه اختصاص داده است، افزود: در روزهایی نزدیک به 14 ساعت برای مطالعه وقت صرف می کردم.
این دانش آموز نابینا، اذعان کرد: در مدت زمانی که برای کنکور مطالعه می کردم با علاقه درس می خواندم و هیچگونه فشاری از طرف هیچکس برای درس خواندنم نبود. ولی همدلی خانواده و پشتوانه گرم پدر و مادر در موفقیتم بسیار تأثیرگذار بود.
وی با بیان اینکه از کتاب های کمک درسی به میزان کافی بهره برده، تصریح کرد: رمز موفقیت خود را درس خواندن با علاقه با کیفیت و همراهی خانواده دانست.
رضوی در مورد رشته دانشگاهی مورد علاقه خود گفت: به ادامه تحصیل در رشته حقوق دانشگاه تهران یا دانشگاه شهید بهشتی علاقه مند است.
وی در مورد اوقات فراغت خود در دوره مطالعه برای کنکور گفت: در مدتی که برای کنکور درس خواندم، اوقات فراغت نیز داشتم زیرا درس خواندن بدون تفریح شخص را نسبت به درس بی علاقه می کند که من بیشتر وقت خود را با خانواده می گذراندم.
رضوی تاکید کرد: به صورتی تفریح داشتم که به درسم لطمه نخورد و با برنامه ریزی این کار را انجام می دادم.
رتبه 31 رشته علوم انسانی بیان کرد : در مدت مطالعه همه روزه به طور پیوسته و با برنامه درس می خواندم.
وی به داوطلبان کنکور سال آینده توصیه کرد: به کنکور به عنوان یک مانع نگاه نکنند و تنها آن را چالشی لذت بخش در نظر بگیرند و با علاقه به آن توجه کنند.
منبع: یزدرسا، 23 مرداد 1395  
تاریخ ثبت در بانک 26 مرداد 1395  
فایل پیوست
تصویر