کد sr-24108  
عنوان اول رضا ذبیحی عضو سابق هیئت مدیره کانون ناشنوایان ایران و مسئول پیشین امور فناوری و اطلاعات  
نویسنده فاطمه سادات مهریزی  
نوع کاغذی  
مقاله نشریه افق اندیشه  
شماره پیاپی 7  
سال 1396شمسی  
ماه اسفند ماه  
شماره صفحه (از) 3  
زبان فارسی  
متن رضا ذبیحی متولد سال 1350، بر اثر خطای پزشکی شنوایی خود را از دست داد. وی به همت مادر و با کمک مربیان در دبستان باغچه‌بان شماره 2 توانست دوران تحصیلی خود را با موفقیت به پایان رساند و همه موفقیت و پیشرفت خود را در زمینه‌های مختلف نتیجه تلاش و فداکاری مادرش می‌داند.
ذبیحی در سال 1371 عضو کانون ناشنوایان شد و از آن پس به دلیل علاقه به افراد همنوع خود و جهت بهبود شرایط اجتماعی ناشنوایان و شناساندن فرهنگ و موفقیت‌های آنان در زمینه‌های مختلف جامعه به فعالیت در کانون پرداخت.
او برای نخستین بار در سال 1387 با همکاری دوستان ناشنوا مقالات علمی مرتبط با ناشنوایان را جمع‌آوری و راه‌اندازی نمود که در حال حاضر مدیریت و طراحی وب‌سایت بنیاد پژوهش‌های ناشنوایان ایران بر عهده ایشان است. او از سال 1389 تا 1390 نیز عضو هیئت مدیره کانون ناشنوایان استان تهران بوده و در سال‌های گذشته نیز به فعالیت در انجمن فرهنگ جوانان ناشنوایان شفق واقع در فرهنگسرای شفق پرداخته است. ذبیحی هم اکنون مشغول فعالیت در شرکت فنی مهندسی در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی است.
رضا ذبیحی (عضو سابق هیئت مدیره کانون ناشنوایان) درخصوص مشکلات ناشنوایان در جامعه توضیح داد: عدم شناخت کافی جامعه و مسئولان کشور نسبت به توانایی‌ها و مهارت‌های ناشنوایان و کم‌شنوایان باعث می‌شود تا شرایط برابر اجتماعی با افراد شنوا وجود نداشته باشد و از داشتن حقوق اجتماعی مساوی مانند: حق اشتغال، تحصیلات، زندگی و... برخوردار نباشند که یکی از مشکلات مهم ناشنوایان است.
او در خصوص بهبود و پیشرفت وضعیت ناشنوایان عنوان کرد: باید افراد کارآمد ناشنوا و کم‌شنوا که دلسوز و با احساس مسئولیت هستند امور ناشنوایان را به عهده بگیرند و از سوی دیگر مسئولان کشور نیز که آگاهی و شناخت کافی از فرهنگ و مسائل ناشنوایان ندارند با قرار دادن امکانات و تسهیلات لازم موجبات پیشرفت و بهبود ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در آذرماه 1395 از منشور حقوق شهروندی رونمایی نمودند که امیدوارم این منشور حقوق شهروندی تبدیل به قانون شود تا حقوق ضایع شده ناشنوایان با وجود ماده‌های مهم منشور حقوق شهروندی برطرف گردد و از حمایت حقوق معنوی و مادی شهروندی برخوردار شود. امیدوارم حمایت و خدمت دوستان ناشنوا در کانون ناشنوایان روز به روز بهتر شود و همه در جهت پیشرفت و ارتقاء جایگاه کانون تلاش نماییم تا کنون به اهداف خود دست یابد.
وی در ادامه افزود: مجله افق اندیشه حرکتی مثبت در جهت شناساندن فرهنگ ناشنوایان به جامعه است که لازم می‌دانم از سرکار خانم شهیدی که با تلاش و زحمت بی‌دریغ خود موجبات ارتقاء سطح آگاهی ناشنوایان را فراهم نمودند تقدیر و تشکر نمایم. امیدوارم این نشریه در آینده نیز با مطالب پر محتوا و حرفه‌ای در جهت افزایش آگاهی ناشنوایان گام بردارد.
 
تاریخ ثبت در بانک 2 شهریور 1398