کد sr-24060  
عنوان اول به تماشای این فیلم ها بنشینید  
نوع کاغذی  
مقاله نشریه ماهنامه آوای رسا  
شماره پیاپی 93  
سال 1397شمسی  
ماه تیر  
شماره صفحه (از) 7  
زبان فارسی  
متن به تماشای این فیلمها بنشینید
در اینجا به معرفی فیلم‌های برتری که در حوزه معلولیت ساخته شده است می‌پردازیم. سعی بر این است تا در شماره‌های بعدی نیز به فیلم‌های دیگری که در این حوزه ساخته شده است اشاره کنیم.
 
توضیحات Me Before You (من قبل از تو)
فیلم Me Before You به کارگردانی تیاشروک که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده است. داستان فیلم درباره ویل ترینر (با بازی سم کلفلین) است که در اوج جوانی، سلامت و ثروت، از ناحیه گردن به پایین فلج شده و لوسیا کلارک (با بازی امیلیا کلارک) مسئولیت مراقبت از او را به عهده می‌گیرد. این فیلم امتیاز 4، 7 از 10 را از سایت Imdb کسب کرده است.

I Am Sam (من سم هستم)
فیلم I Am Sam ساخته جسی نلسون درباره یک مرد معلول ذهنی است که برای گرفتن حضانت دختر 7 ساله خود می‌جنگد. شان پن بازی در این فیلم، نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال 2002 شد اما نتوانست این اسکار را کسب کند و این اسکار به دنزل واشنگتن برای بازی در فیلم «روز تعلیم» رسید. این فیلم در سایت Imdb امتیاز 6، 7 از 10 را به دست آورده است.

Ray (ری)
فیلم «ری» به کارگردانی تیلور هاکفوردبر اساس زندگی ری چارلز، خواننده و نوازنده مطرح آمریکایی است که در سن 7 سالگی بینایی خود را از دست می‌دهد این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد (جیمی فاکس) و بهترین صداگذاری را در سال 2005 به دست آورد. این فیلم امتیاز 7، 7 را از سایت Imdb کسب کرده است.

The Theory of Everything (تئوری همه چیز)
فیلم «تئوری همه چیز» به زندگی فیزیکدان معروف استیون هاوکینگ و همسرش می‌پردازد. این فیلم به کارگردانی جیمز مارش نامزد 5 جایزه اسکار در سال 2015 شد. این فیلم امتیاز 7، 7 را از سایت Imdb کسب کرده است. ادی ردمین برای بازی در نقش استیون هاوکینگ، یکی از معروف‌ترین معلول‌ها، جایزه گلدن گلوب و اسکار بهترین نقش اول مرد را کسب کرد جین، همسر سابق استیون هاوکینگ در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی 4 درباره بازی فلیسیتی جونز در این فیلم گفت: وقتی فیلم نهایی را دیدم، از این که جونز دقیقاً از الگوهای رفتاری و صحبت کردنم استفاده کرده شگفت زده شدم.

My Left Food (پای چپ من)
«پای چپ من» به کارگردانی جیم شریدان بر اساس زندگی کریستی بروان نقاش معروف ساخته شده. کریستی براون که مبتلا به فلج مغزی است، تنها می‌تواند پای چپ خود را حرکت دهد. این فیلم دو جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در سال 1990 دریافت کرد. جایزه بهترین فیلم حلقه منتقدان نیویورک نیز در سال 1989 به فیلم «پای چپ من» اهدا شد. این فیلم در سایت Imdb امتیاز 9، 7 از 10 را دارد.
منبع "وب سایت سلام سینما"؛ آوای رسا، تیرماه 1397، شماره 93
 
تاریخ ثبت در بانک 24 مرداد 1398