کد sr-23551  
عنوان اول نمایشگاه خط ـ نقاشی پاراآرت ژاپن  
نوع کاغذی  
مقاله نشریه مجله توان‌یاب  
شماره پیاپی 70  
سال 1397شمسی  
شماره صفحه (از) 59  
زبان فارسی  
متن پاراآرت توکیو 2019 با همکاری مجتمع آموزشی رعد برگزار شد. گزارشی از این نمایشگاه و حضور نقاشان دارای معلولیت در مجله توان‌یاب (شماره 70، ص59) آمده است که عیناً می‌آورم.
نمایشگاه «خط ـ نقاشی» پاراآرت ژاپن با همکاری مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت با شعار «هنر فراسوی محدودیت‌ها و معلولیت‌ها» همچون دوره‌های پیش در شهر توکیو برگزار خواهد شد.
بر اساس تصمیم دبیرخانه، آثار هنرمندانی که در مرحله اول داوری در داخل کشور انتخاب شوند با همکاری مرکز توانبخشی عاطفه و گالری پردیس ملت برای نخستین بار به نمایش عمومی در می‌آید. مجتمع رعد با اعلام فراخوان عمومی از هنرمندان توانیاب سراسر کشور دعوت به عمل آورده تا آثار نقاشی، خوشنویسی و نقاشی خط خود را مطابق با شرایط فراخوان به دبیرخانه پاراآرت ارسال نمایند.
با اتمام مهلت پیش‌بینی شده ارسال آثار، بیش از 400 اثر هنری از سوی هنرمندان توان‌یاب یا مراکز و انجمن‌های همکار استان‌های تهران، خوزستان، البرز، مرکزی و... به دبیرخانه رسید، به فاصله اندکی هیئت داوران مرکب از: صدیقه اکبری، کیان وطن، بابک یاقوتی، کوروش قاضی‌مراد و زهرا حیدری، فرایند انتخاب آثار را آغاز کردند و با یک شیوه 2 مرحله‌ای و دقت نظر فراوان 75 اثر از هنرمندان جسمی حرکتی و ذهنی عضو موسسات، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، مرکز توانبخشی عمل، توانبخشی عاطفه، توانبخشی ملائک، توانبخشی ارمغان عصر و توانبخشی زینب و دیگر هنرمندان آزاد را انتخاب کردند.
دبیرخانه پس انتخاب آثار منتخب علاوه بر تکمیل فرم حضور آثار برای نمایشگاه ژاپن و تکمیل مدارک داوری پایانی و انتخاب نهایی، همزمان اقدامات اجرایی برای برگزاری نمایشگاه عرضه آثار در پردیس ملت را با سرعت دنبال کرد و با اخذ موافقت مسئولان پردیس ملت «نمایشگاه نقاشی هنرمندان توان‌یاب» روز جمعه 23 آذر با حضور صدیقه اکبری نایب رئیس مجتمع رعد و به نمایش گذاردن 60 اثر منتخب رسماً افتتاح شد و تا 30 آذر به کار خود ادامه داد.
در خاتمه کار نمایشگاه پردیس ملت، خبر راهیابی 8 نقاشی هنرمندان ایرانی از سوی مسئولان ژاپنی منتشر شد که بر اساس این خبر 8 نقاشی از هنرمندان توان‌یابان ایرانی به نام‌های: زهرا رستگار پناه، معصومه رحیمی، زری نجفی، مریم حاتمی، شاهرخ احمدی، مونا عبدالحسین مزرعی، امیرحسین علیزاده و آرش رزقی بارز پس از رقابت با 400 اثر از دیگر هنرمندان داخلی به نمایشگاه پاراآرت ژاپن راه یافتند.
 
تاریخ ثبت در بانک 24 بهمن 1397