کد sr-23287  
عنوان اول سال خوب ما  
عنوان دوم توان یابان موفق از سالی که گذشت گفتند  
نویسنده عاطفه ابراهیمی  
نوع کاغذی  
مقاله نشریه ماهنامه آوای رسا  
شماره پیاپی 90  
سال 1396شمسی  
ماه اسفند  
شماره صفحه (از) 7  
زبان فارسی  
متن سال خوب ما
توان یابان موفق از سالی ک گذشت گفتند
عاطفه ابراهیمی

اسفند ماه همیشه برایمان با سایر ماه‌های تقویم تفاوت دارد. اسفند همیشه گیج از روزها و هفته‌هایی که گذشت و هیجان زده برای دیدن روزهای آینده هستیم. حال ما مثل آسمان شهرمان است گاهی ابری، گاهی آفتابی و گاهی نم نم باران اسفندی. هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم کمی حسابگر می‌شویم و به روزهای گذشته فکر می‌کنیم به یک سالی که از عمران گذشت و به آرزوهای ریز و درشتمان. در آخرین شماره آوای رسا در سال 96 به سراغ تعدادی از توان یابان و معلولان موفق استان رفتیم و از آنها پرسیدیم سالی که گذشت برای آنها چگونه بود. آنها هم از آرزوهایشان برای سال جدید گفتند. سال نو مبارک.

محمدجواد غلامی/ ورزشکار/ جسمی حرکتی متوسط / بافق
سال 96 سال خوبی از نظر ورزشی برای من بود. خوشبختانه در مسابقات استانی مقام آوردم و خودم را برای مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی آماده کردم. همه چیز خوب بود تا اینکه متأسفانه تصادف کردم و تقریبا خانه‌نشین شدم به این ترتیب مسابقات انتخابی تیم ملی که اسفندماه برگزار می‌شد را از دست دادم. این واقعاً اتفاق ناراحت کننده‌ای برای من بود زیرا در طول سال، بسیار برای رسیدن به این مسابقات تلاش کرده بودم. اما یک بد بیاری من را از رفتن به تیم ملی دور کرد در سال 97 با انگیزه بیشتری تلاش می‌کنم تا این ماه‌هایی که از تمرین عقب افتادم را جبران کنم و وارد اردوی تیم ملی شوم.

سید علی‌اصغر آتشی/ معلم نمونه/ بینایی شدید/ تفت
ماه‌های ابتدایی سال 96 چندان خوب نبود متأسفانه یک عمل جراحی داشتم و تا مدت‌ها خانه‌نشین بودم. بعد از آن اما اوضاع بهتر شد من کارشناس ارشد ادبیات عرب و استخدام آموزش و پرورش هستم اما به علت برخی سوء مدیریت‌ها مجبور شدم در مقطع ابتدایی تدریس کنم و تا خرداد امسال شرایط بسیار سختی را تجربه کردم. خدا را شکر پس از رفع مشکلات اکنون در رشته تخصصی خودم و در مقطع راهنمایی مشغول هستم. یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقات سال آینده برای من و خانواده‌ام انتظار برای تولد فرزندم هست. از دیگر برنامه‌های من تلاش برای شرکت در کنکور دکترا و ادامه تحصیل هست. امیدوارم در سال جدید مشکلات معلولان و توان‌‌یابان به خصوص در بحث اشتغال و ازدواج رفع شود.

محبوبه زارع/ دکترای ادبیات عرب/ نابینا/ میبد
سالی که گذشت برای من سال بسیار خوبی بود زیرا یک اتفاق خوب و هیجان‌انگیز برایم افتاد در ابتدای سال و در شب تولد امام علی علیه السلام من در آزمون استخدامی پذیرفته شدم. از مهر 96 به عنوان دبیر، استخدام پیمانی شدم و به این ترتیب اتفاقی که دوست داشتم و منتظرش بودم برایم رقم خورد آرزو می‌کنم سال جدید سال اشتغال جوان‌ها باشد و مشکل بیکاری در کشور حل شود.

مرضیه برخورداری/ بازیگر تئاتر/ جسمی حرکتی متوسط/ یزد
اگر از لحاظ پیشرفت در تئاتر نگاه کنم، امسال سال خوبی برای من بود گروه نمایش ما موفقیت‌هایی در استان داشت و به نظرم اگر ناداوری‌ها در بیرجند نبود در کشور هم حائز رتبه می‌شدیم. نه فقط امسال بلکه هر سال برای من زیباست زیرا همسری دارم که همراه و یاور من است و به نظرم هیچ چیزی بهتر و بالاتر از این نیست. امیدوارم سال جدید بتوانم در صحنه تئاتر پیشرفت‌های بیشتری داشته باشم. همین‌طور آرزو می‌کنم سال جدید برخلاف امسال که اتفاقات ناگواری کام مردم ایران را تلخ کرد سالی پر از خوشی و اتفاقات خوب برای ایران باشد ای کاش در سال جدید گرانی‌ها و بیکاری‌ها هم از بین برود.

حسین خوشنویس/ کارآفرین/ جسمی‌حرکتی شدید/ یزد
خدا را شکر در سالی که گذشت فعالیت‌های رو به رشدی داشتیم. در زمینه‌های مختلف کاری موفقیت‌هایی به دست آوردیم و امیدواریم و تلاش می‌کنیم در سال جدید کسب و کار را گسترش دهیم. از طرفی ما در زمینه ورزشی و با تیم والیبال نشسته‌ای که به عنوان مربی در آن حضور دارم توانستیم مقام‌هایی را در سطح استان کسب کنیم. آرزو می‌کنم در سال 97 همه مردم به آرزوهایشان برسند اما می‌خواهم بگویم جوان‌ها باید در راه رسیدن به موفقیت صبور باشند جوان‌های امروز می‌خواهند ره صد ساله را یک شبه بروند اما این امکان ندارد باید با پشتکار و صبر به موفقیت رسید.

هادی جاودانی/ ایجاد اشتغال پایدار/ جسمی حرکتی شدید/ مهریز
سال 96 برای من سال بدی نبود. من در زمینه اشتغال پایدار تلاش کردم و با وجود مشکلاتی که به علت معلولیت دارم سعی کردم مغازه‌ام را به خوبی اداره کنم. آرزو می‌کنم در سال جدید هم بتوانم در کارم موفق باشم و به اصطلاح مغازه‌ام بچرخد. امیدوارم سال جدید برای همه مردم ایران سال خوبی باشد و همه سالم و شاداب باشند.

مهدی حاتمی/ ورزشکار/ جسمی حرکتی شدید/ اشکذر
سال 96 سال بسیار خوبی برای من بود. در عرصه ورزش موفقیت‌هایی داشتم، هم در ورزش تیر و کمان و هم پرورش اندام. اتفاق خوب دیگری که امسال برای من افتاد این بود که خوشبختانه ازدواج کردم. خدا را شکر در سال 96 تقریباً به همه خواسته‌هایم رسیدم. آرزو می‌کنم سال آینده سالی پر از خیر و برکت باشد و به طور کلی خوبی‌هایش بیشتر از بدی‌ها باشد.
 
تاریخ ثبت در بانک 19 دی 1397