کد sr-18201  
عنوان اول پیش بینی اضطراب صفتی رقابتی، پرخاشگری رقابتی و خشم رقابتی بر اساس هوش معنوی ورزشکاران جانباز و معلول  
نویسنده داریوش خواجوی  
نویسنده حسن میرعالی  
نوع کاغذی  
مقاله نشریه طب جانباز  
شماره پیاپی 36  
سال 1396شمسی  
ماه تابستان  
شماره صفحه (از) 163  
شماره صفحه (تا) 175  
زبان فارسی  
متن هدف: مطالعه حاضر با هدف بررسی نگرش جانبازان نسبت به خدمات ارائه شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر حسب درصد معلولیت و نیازمندی صورت گرفته است.
مواد و روش ها: در پژوهش حاضر افراد جامعه آماری به سه دسته جانبازان 25% تا 49%، جانبازان 50% تا 69% و جانبازان بالای 70% طبقه بندی شده اند. با توجه به اهداف پژوهش پرسشنامه محقق ساخته ای با استفاده از لیست خدمات بنیاد شهید و نظرسنجی از متخصصان و صاحب نظران تهیه شد که در آن خدمات ارائه شده از سوی بنیاد شهید به چهار دسته خدمات معیشتی و رفاهی، آموزشی و فرهنگی، بهداشت و درمان و مسکن تقسیم بندی شد. همچنین کیفیت خدمات ارائه شده با استفاده از مدل سروکوال مورد بررسی قرارگرفت.
یافته ها: نتایج بدست آمده از آزمون های آماری نشان داده است که از دید جانبازان 50% تا 69% و جانبازان بالای 70% وضعیت ارائه خدمات نسبت به دیدگاه جانبازان 25% تا 49% مطلوب تر است. همچنین نتایج بدست آمده نشان داده است که از دید هر سه گروه، وضعیت ارائه خدمات در بخش آموزشی و فرهنگی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست. نتایج بدست آمده از آزمون فریدمن نیز نشان داده است که هر سه گروه از جانبازان خدمات ارائه شده را به شکل یکسانی رتبه بندی نموده اند. همچنین نتایج بدست آمده از پرسشنامه سروکوال نشان داده است که از دید هر سه گروه بیشترین شکاف در کیفیت خدمات ارائه شده، در بخش سرعت در ارائه خدمات وجود دارد.
نتیجه گیری: با توجه به نتایج بدست آمده از خدمات بخش آموزشی و فرهنگی لازم است که مسئولین سازمان آسیب شناسی لازم را در این زمینه انجام داده و راهکارهای اصلاحی را در این زمینه شناسایی و اجرا کنند. در زمینه سایر عوامل، کیفیت خدمات از وضعیت مطلوبی برخوردار است که می توان با برنامه آموزشی مستمر به تقویت بیشترآن ها نیز پرداخت.  
تاریخ ثبت در بانک 17 فروردین 1397