کد co-22863  
عنوان موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
مدیر عامل بهزاد اشتری  
نوع خصوصی  
دامنه فعالیت کشوری  
زبان فارسی  
وب سایت www.deaf-ir.com  
کشور ایران  
استان تهران  
نشانی خ. شهید کلاهدوز (دولت)، ک. شهید حسام عراقی، ک. یزدی، ک. شیشه‌بر، پ. 42، ط. سوم جنوبی، واحد 6  
کد پستی 19417335591  
درباره این موسسه با هدف ارتقاء سطح دانش و بینش عمومی و اعتلای فرهنگ و هنر کشور و ترویج و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و اسلامی به ویژه بین ناشنوایان و بر اساس اهداف فرهنگی مصرّحه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم با شماره ثبت 14004 از سال 1381 فعالیت خود را با محورهای زیر آغاز کرده است:
1- مطالعه و تشخیص نیازها و توانایی های فرهنگی - هنری ناشنوایان و خانواده های محترم ایشان.
2- تهیه آمار صحیح از تعداد و فراوانی ناشنوایان کشور و خانواده هایشان برای بررسی زمینه های ایجاد ارتباط و اشتغال مناسب با توانایی های ناشنوایان در حوزه های فرهنگی و هنری.
3- تأسیس آموزشگاههای علمی برای تقویت و تکمیل دروس دوره های متوسطه و هنرستان و آماده کردن دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا برای آزمون ورودی دانشگاه‌ها در دوره های کاردانی و کارشناسی در مراکز آموزش عالی کشور.
4- تأسیس کتابخانه و ایجاد سایت برای ناشنوایان و برقراری ارتباط و همکاری با مراکز فعال در امور فرهنگی، هنری، و آموزشی ناشنوایان ایران و کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اسلامی و تأسیس پایگاه‌های پژوهش و اطلاع رسانی بین ناشنوایان کشورهای یادشده و مراکز و موسسه هایی که در امور یاد شده فعال هستند.
5- تهیه و توزیع کتب کوچک احادیث و روایات و داستان‌های کوتاه و جذاب از زندگی حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیت ائمه اطهار(ع) و اصحاب و یاران ایشان که در مکتب تشیع مطرح و مورد مطالعه‌اند و بررسی و بکارگیری روش‌های آموزش روخوانی و درک مفاهیم قرآن کریم برای ناشنوایان.
6- برگزاری سالانه نمایشگاه‌های کتاب، آثار هنری و محصولات فرهنگی ناشنوایان و بزرگداشت و تقدیر از فعالان عرصه آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر و هنرمندان ناشنوای کشور و گرامیداشت یاد بنیانگذار آموزش ناشنوایان - مرحوم جبار باغچه‌بان - و دیگر بزرگان فعال و فداکار در این راه.
7- برنامه‌ریزی و تدوین امور چاپ «دانشنامه ناشنوایان» (دانا).
8- برنامه‌ریزی و تدوین فرهنگ نامه مراکز ناشنوایان جهان.
9- برنامه‌ریزی و تدوین امور چاپ کتاب‌های کودکان و نوجوانان که طراحان و تصویر گران آن افراد ناشنوا با کم شنوا باشند.
10- تهیه طرح جامع کتابخانه تخصصی ناشنوایان.
11- تهیه طرح جامع بانک اطلاعاتی فرهنگی و پژوهشی ناشنوایان کشور.
12- شرکت در چهاردهمین کنگره بین‌المللی فدراسیون جهانی ناشنوایان در مونترال کانادا سال 2003.
 
تاریخ ثبت در بانک 1 دی 1397