کد co-20966  
عنوان انجمن خودیاری افراد سخت شنوا (SHHH)  
نوع -  
نوع تولیدات آموزشی - غیر انتفاعی  
زبان انگلیسی  
وب سایت www.shhh.org  
کشور امریکا  
درباره انجمن خودیاری افراد سخت شنوا انجمنی آموزشی ـ غیرانتفاعی است که به همه افرادی که خوب نمی‌شوند از همه سنین و یا شیوه‌های ارتباطی مختلف اختصاص داده شده است. هدف اصلی این انجمن گشودن دنیای ارتباط به روی افراد کم‌شنواست، که این کار از طریق ارائه اطلاعات، آموزش، حمایت و پشتیبانی صورت می‌گیرد.
این انجمن خدمات بسیار برای کم‌شنوایان و سخت شنوایان داشته است.
ادارات مرکزی انجمن خودیاری رد بتسدا(Bethesda) و مریلند(Margland) اطلاعات و آموزش‌هایی را در مورد بسیاری از جنبه‌های کم‌شنوایی ارائه می‌کنند. این اطلاعات شامل پیشرفت‌های پزشکی و فناوری برای کنار آمدن با کم‌شنوایی و راهکارهای تربیتی است و از طریق مجلات و نشریات، منابع اطلاعاتی و گردهم‌آیی‌های سالیانه‌ای عرضه می‌شوند که در آنها کارگاه‌های آموزشی و موقعیت‌هایی برای استفاده از فناوری‌های جدید ایجاد می‌شود.
دو ماهنامه انجمن خودیاری افراد سخت شنوا به نام کم‌شنوایی: مجله انجمن خودیاری افراد سخت شنوا که جوایزی را نیز برده است، 000/200 خواننده دارد و تنها مجله آموزشی برای افراد سخت شنوا در آمریکاست.
در هر شماره موضوع «برای کم‌شنوایی‌تان چه کاری از دست شما برمی‌آید»، بدون آنکه صریحاً در عنوان قید شود، صفحاتی را به خود اختصاص می‌دهد. نویسندگان مقالات افرادی با سوابق مختلف، کارشناسان صاحب نام در شنوایی صنعتی روانشناسان، پزشکان، دانشمندان و مربیان هستند. دیگر مقالات، نقل قول‌های شخصی اعضای انجمن خودیاری است.
کارکنان آگاه این انجمن موضوعات مورد علاقه مردم را در مورد کم‌شنوایی ارائه می‌کنند و دسترسی کامل آنان را به خدمات بخش دولتی حرفه‌ای، دانشگاهی و خصوصی و گردهمایی‌های تحقیقاتی فراهم می‌آورند. انجمن خودیاری افراد سخت شنوا تحقیقات را در زمینه‌های پزشکی، فناوری‌های جدید و ایجاد راهکارهایی جهت کاهش اثرات کم‌شنوایی مورد حمایت قرار می‌دهد. اعضای برخی از ارگان‌ها که برای تصویب قانون آمریکایی‌های دچار ناتوانی فعالیت می‌کنند هر روزه در تلاش‌اند تا تسهیلات جدیدی برای راحت‌تر شنیدن پیشِ روی افراد کم‌شنوا بگذارند و دائماً تدارک تسهیلات مناسب را در سطح محلی مورد تشویق قرار می‌دهند.
انجمن خودیاری افراد سخت شنوا و اعضای آن بر این باورند که افراد کم‌شنوا با کمک به خود و دیگران می‌توانند در اجتماع مشارکت کامل و موفقی داشته باشند. آنها متوجه شده‌اند که افراد مبتلا به کم‌شنوایی برای در دست گرفتن کنترل زندگی ابتدا خود باید آموزش ببینند و سپس به خانواده، دوستان، همکاران، معلمان، کارشناسان شنوایی شناس، کارکنان بخش‌های صنعتی و دولتی و دیگر افرادی که در تعامل با آنها هستند آموزش دهند. فلسفه اصلی انجمن مذکور تأکید بر این است که مشتریان آگاه بهتر می‌توانند در مورد راه‌هایی که پیش‌رو دارند تصمیم بگیرند و به صورتی کاراتر از افراد فاقد اطلاعات می‌توانند به کم‌شنوایی خود بپردازند.
گردهمایی سالانه‌ای که به صورت کشوری در محل برگزار می‌شود شامل برنامه‌های آموزشی است که صرف‌نظر از میزان آگاهی اعضا درباره زندگی با کم شنوایی، اطلاعاتی متناسب با نیازهای آنان فراهم می‌آورد. ترکیب خوبی از عناوین مناسب برای خوانندگان قدیمی و جدید شامل مقالاتی است که از آخرین پیشرفت‌های سمعک و فناوری‌های کمکی تا راهکارهای کنار آ»دن با کم‌شنوایی، اشتغال و تربیت را در برمی‌گیرد. شرکت‌کنندگان در نمایشگاه آخرین اطلاعات، خدمات و فناوری‌های کمکی برای مشتریان سخت شنوا درکشور، ساعت‌های زیادی را صرف نمایش دستاوردها و پاسخ به پرسش‌ها و گوش سپردن به نیازهای شرکت‌کنندگان می‌کنند. در عین حال موقعیت‌های بسیاری برای تجربه‌های عملی پیش می‌آید.
انجمن خودیاری افراد سخت شنوا علاوه بر ساختمان‌های اصلی، سیزده سازمان ایالتی دارد که از سال 1992 تأسیس شده‌اند. از این میان، مقامات نه سازمان ـ که در واقع انجمن‌اند ـ از پیش تعیین شده‌اند و چهار سازمان دیگر، ادارات ایالتی‌اند که از مسئولان منصوب و گروه اصلی داوطلبان تشکیل شده‌اند. این سازمان‌ها در کالیفرنیا، فلوریدا، جرجیا، میشیگان، مینه‌سوتا، نیوجرسی، نیویورک، کارولینای شمالی، ارگان، پنسیلوانیا، تگزاس، واشینگتن و ویسکانسین قرار دارند. همه این سازمان‌ها شعبه‌هایی از اداره ملی هستند و رسالت انجمن خودیاری افراد سخت شنوا را در همه ایالت‌ها هستند که همراه با دیگر سازمان‌ها و نهادهای ایالتی در جهت بهبود تهسیلات و خدمات، ارائه اطلاعات ضروری، ارجاع و آموزش و تعیلم افراد مبتلا به کم‌شنوایی می‌کوشند و تلاش همگی حمایت از ایجاد تسهیلاتی برای برقراری ارتباط میان افراد کم‌شنوا با دیگران است.
انجمن خودیاری دارای 250 شعبه در سراسر کشور است که اعضای آن مرتباً با یکدیگر ملاقات می‌کنند تا در مورد کم‌شنوایی از همدیگر و از کارشناسان این حوزه بیش‌تر بیاموزند. تأکید اصلی شعبه‌های محلی بر این است که افراد کم‌شنوا از طریق آموزش، اطلاعات، تبادل تجربیات و حمایت می‌توانند راهکارهایی برای زندگی موفق به وجود آورند. اعضای این شعبات نیز از ایجاد تسهیلاتی برای افراد سخت شنوا در محل کار، هتل‌ها، مدارس، دادگاه‌ها و امکانات و تسهیلات تفریحی و پزشکی حمایت می‌کنند تا امکان دسترسی آنها به امکانات اجتماعات و ایالاتشان بیش‌تر فراهم شود. گردهمایی‌های انجمن خودیاری افراد سخت شنوا این امکانات را ارائه می‌کنند:
محلی که در آن کم‌شنوایی افراد را می‌پذیرند و درک می‌کنند.
محیطی بدون استرس که امکان برقراری ارتباط در آن وجود دارد
موقعیتی برای در میان گذاشتن نگرانی‌ها و آموختن از دیگران
شیوه‌هایی که با استفاده از آنها می‌توانید در زندگی خود و دیگران تفاوت‌هایی ایجاد کنید.
حمایت، ارجاع و اطلاعات
راهکارهایی برای کنار آمدن با کم‌شنوایی و آخرین اطلاعات فناوری
آگاه‌سازی اعضای خانواده، اقوام و دوستان
محلی برای همدلی و دوستی ـ گوش‌هایی شنوا و دستانی یاریگر
کسانی که مایل‌اند عضو یکی از شعبه‌های این انجمن شوند یا شعبه جدیدی ایجاد کنند، می‌توانند به اداره توسعه شعبات آن مراجعه کنند. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عضویت، گردهمایی‌های سالیانه، شعبات انجمن، کتابفروشی و برنامه‌ها به آدرس www.shhh.org مراجعه کنید. (زندگی با کم‌شنوایی، مارسیا دوگان، ترجمه گیتا موللی، ص 202-205)
این انجمن می‌تواند برای ایرانیان نمونه‌ای باشد تا با الگوگیری از آن بتوانند نهادی کارآمد و فعال برای کم‌شنوایان و سخت شنوایان ایجاد کنند.
 
تاریخ ثبت در بانک 27 مرداد 1397