کد cb-21910  
نام کلود مونه  
ملیت فرانسوی  
سال تولد 1840میلادی  
تاریخ درگذشت 1926میلادی  
نوع معلولیت نابینا  
رشته و تخصص نقاش  
توضیحات بنیانگذار نقاشی امپرسیونیست فرانسوی  
متن زندگی نامه نقاشی که بهترین اثرش را در نابینایی کشید
کلود مونه (14 نوامبر 1840- 5 دسامبر 1926)
بیشتر از 60 سال بدون هیچ نقصی نقاشی کرد و توانست به عنوان بنیانگذار نقاشی امپرسیونیست فرانسوی شناخته شود اما از سال 1907 آرام آرام بینایی اش را از دست داد. حتی در شرایطی که وضعیت بینایی اش هر روز بدتر می شد، هیچ وقت از نقاشی کردن دست نکشید. برای او که چند دهه با چشمانی باز نقاشی کرده بود، نابینایی دلیل ترک حرفه اش نشد و در پایان زندگی اش و در حالی که کاملا نابینا شده بود، یکی از مشهور ترین آثار خود با عنوان «نیلوفرهای آبی» را نقاشی کرد. گرچه پدرش دوست داشت که او مانند دیگر اعضای خانواده شان مغازه ای داشته باشد، اما او به دبیرستان هنر لوهاور رفت. در سال های ابتدای کارش، با زغال تصاویری می کشید و آن ها را به قیمت 10 یا 20 فرانک میفروخت. اولین معلم او در زمینه نقاشی ژاک فرانسوا اوشار از شاگردان نقاش معروف ژاک لویی داوید بود.
کلود مونه از همان آغاز کارش به شهرت نرسید و موفقیت چشم گیری پیدا نکرد. او از آن دسته هنرمندانی نبود که در همان کودکی بدرخشد و تفاوت قابل توجهی با کودکان دیگر داشته باشد. انگار او به یک جرقه نیاز داشت تا فعالیت های هنری اش دگرگون شود و نامش در تاریخ هنر ماندگار شود. این جرقه بالاخره به زندگی او هم رسید.!
در سال های 7-1856 تحولی در فعالیت های او آغاز شد. در این سال نقاشی به نام «اوژن بودن» الهام بخش او شد و نقاشی رنگ و روغن را به مونه آموخت. بودن تکنیک های نقاشی در فضای باز را هم به مونه آموخت و کمک کرد تا این نقاش معمولی یکی از تاثیر گذار ترین نقاشان جهان شود و نامش در کنار هنرمندان بزرگ ماندگار شود.

گردآوری توسط بخش بیوگرافی سایت آکاایران


 
تاریخ ثبت در بانک 22 مهر 1397