کد bk-23529  
نوع کاغذی  
عنوان Educating Deaf student: from Research to practice  
نویسنده marc marschark  
نویسنده John A. Albertini  
ناشر London Oxford University press  
محل نشر London  
سال انتشار 2002میلادی  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 277  
زبان انگلیسی  
قطع وزیری  
چکیده یادگیری دانش‌آموزان ناشنوا
دفتر فرهنگ معلولین

سه تن از کارشناسان آموزش و پرورش ناشنوایان یعنی مارک مارس چارک و هری لنگ و جان آلبرتینی کتابی درباره مسائل مهم آموزشی و یادگیری ناشنوایان تدوین و منتشر کردند. این کتاب از آثار پژوهشی آکادمیک است که با رویکرد پژوهشی ـ عملی نوشته شده است. مشخصات مأخذشناسی آن این‌گونه است:

Educating Deaf student: from Research to practice, marc marschark, Harry G. Lang, John A. Albertini, London Oxford University press, 2002, 277p.

این کتاب شامل ده مطلب بلند است که در سه فصل تنظیم شده است فصل اول مبانی آموزشی است و شامل چهار مقاله با این عناوین است: کلیاتی درباره آموزش و پرورش ناشنوایان؛ تاریخ آموزش ناشنوایان؛ شخصیت‌شناسی آموزگاران ناشنوایان؛ یادگیری از آغاز تا خانه.
فصل دوم (طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی) شامل پنج مقاله است: زبان پیشرفته برای کودکان ناشنوا؛ مراحل پیشرفت؛ مبانی و روش آموزشی؛ فراگیری و خواندن و نوشتن؛ فراگیری تا رسیدن به نتیجه.
اما فصل سوم به نتیجه‌گیری پرداخته و تلاش کرده با مرور بر تجارب پیشین و طرح‌های گذشته، راهی برای پیشرفت در آینده را نشان دهد.
این اثر چند سال است مورد توجه محافل آموزشی و پژوهشی در جهان قرار گرفته، چون با ادبیات آسان توانسته، مطالب سودمندی ارائه کند (م ـ ن).  
تاریخ ثبت در بانک 17 بهمن 1397  
فایل پیوست
تصویر