کد bk-23528  
نوع کاغذی  
عنوان ارتباطات در مددکاری اجتماعی  
عنوان دوم Communication in social work, Joyce Lishman  
نویسنده جویس لیشمن  
مترجم رضا دستجردی  
ناشر سبزان  
محل نشر تهران  
سال انتشار 1387شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 184  
زبان فارسی  
قطع وزیری  
موضوعات ارتباط موثر و کارآمد؛ دیدگاه‌های مددجویان؛ انواع ارتباط؛ ساختار روابط میان مددجو و مددکاری؛ توجه و گوش دادن؛ اطلاعات مشترک؛ عقد قرارداد؛ مداخله؛ روش‌ها برای تغییر رفتار؛ تکنیک‌های لفظی و غیر لفظی.  
چکیده جویس لیشمن (متولد 1947م) به بررسی روابط مددکاران و مددجویان می‌پردازد و درصدد است روابط آنان را به صورت مهارت‌های قابل انتقال معرفی کند. این کتاب توسط رضا دستجردی به فارسی برگردان و با مشخصات زیر منتشر شده است:
ارتباطات در مددکاری اجتماعی، جویس لیشمن، ترجمه رضا دستجردی، تهران، سبزان، چاپ اول، 1387، 184ص.
مشخصات متن اصلی:
Communication in social work و joyce Lishman.
این کتاب شامل ده فصل و این مباحث است: ارتباط موثر و کارآمد؛ دیدگاه‌های مددجویان؛ انواع ارتباط؛ ساختار روابط میان مددجو و مددکاری؛ توجه و گوش دادن؛ اطلاعات مشترک؛ عقد قرارداد؛ مداخله؛ روش‌ها برای تغییر رفتار؛ تکنیک‌های لفظی و غیر لفظی.
مددجویان معمولاً دچار ترس، دلهره و گوشه‌گیری، خجالت هستند و به همین دلیل توانایی ارتباط درست و موثر با جامعه، با محیط و حتی با مددکارشان را ندارند تبعات و پیامدهای نداشتن ارتباط یا ارتباط موثر نداشتن بسیار زیاد است.
نویسنده تلاش کرده حداقل ارتباط مددجو و مددکار را سامان‌دهی کند به طوری که مددجو بتواند خواسته‌ها و نیازهایش را به مددکار بگوید و ارتباط موثر با او برقرار نماید و از این طریق بتواند زندگی مطلوبی داشته باشد.
 
تاریخ ثبت در بانک 17 بهمن 1397  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر