کد bk-21900  
نوع کاغذی  
عنوان آغاز در بی نهایت  
نویسنده یحیی توکلی  
ناشر طنین قلم  
محل نشر مشهد  
سال انتشار 1396شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 308  
زبان فارسی  
قطع وزیری  
موضوعات نتایج اعمال و رفتار انسان‌ها در آخرت و در بهشت ، داستان‌های فارسی -- قرن 14  
چکیده یحیی توکلی (متولد 1350) از همکاران مجتمع آموزشی نیکوکاری توانیابان (مستقر در مشهد مقدس) و مربی برخی کلاس‌ها است. او دارای اختلال حرکتی و روی ویلچر است. آقای توکلی به رغم معلولیت فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و تألیف گسترده دارد. رمان ابتکاری درباره نتایج اعمال و رفتار انسان‌ها در آخرت و در بهشت تألیف و با مشخصات زیر منتشر کرده است:
آغاز در بی‌نهایت، یحیی توکلی، مشهد، طنین قلم، 1396، 308ص.
نویسنده بر اساس منابع قرآنی و روایی و معارفی درصدد است نتیجه و بازتاب اعمال و رفتار افراد در این دنیا را در آخرت مشاهده کند و مطالب را در ده بخش تنظیم کرده است. نویسنده درباره این رمان می‌نویسد:
تحقیق، پژوهش، فیش نویسی و نگارش اولیه جهت ارائه به کارشناسان دینی و بهره‌مندی از نظرات این گرامیان از سال 1390 تا پایان سال 1392 به طول انجامید. مرحله بعدی کار که بسیار مهم و دشوار و زمان‌بر بود رویت و تائید اسناد احادیث به کار رفته در کتاب‌های مرجع بود که با مراجعه مستمر به کتابخانه آستان قدس رضوی، تک تک احادیث در کتب مربوطه رویت و تثبیت شد. نگارش و بازخوانی کتاب در مدت سه سال انجام شد.
در وقایع، اتفاقات و اُفت و خیزهای داستان‌های این کتاب سعی شده با اهداف نگارش کتاب که بیان و انتقال برخی اطلاعات تشیع و توجه به بازتاب اعمال دنیایی‌مان در زندگانی آخرت هست، تطابق داشته باشد.
موضوعی فکرم را مشغول کرده بود که واقعاً زندگی آخرت چگونه می‌تواند باشد؟ یعنی جهنمی که می‌گویند، پر از آتش و مار و عقرب و ... است بدین گونه است که خداوند متعال یک اتاق چهار گوشه و دربسته‌ای درست می‌کند و گناهکاران و جهنمیان را داخل آن محیط بسته می‌اندازد و آن قدر شکنجه و عذاب می‌دهد تا بمیرند و دوباره به آنان جان و بدن تازه عنایت می‌کند و دوباره عذاب و شکنجه و...؟
یعنی خداوند انسان‌های گناهکار را مثل جوجه به سیخ می‌کشد تا روی آتش، بریان شوند و سزای عملشان را ببینند؟
یعنی خداوند انسان‌های گناهکار را زیر آفتاب سوزان نگه می‌دارد تا بدن‌هایشان بسوزد و بمیرند و دوباره به آنان جان تازه‌ای می‌دهد تا ادامه سزای گناهشان را بکشند؟
در باب بهشت؛ یعنی بهشتیان دائم در حال مستی، خوردن، خوش‌گذرانی و عیش و نوش و ... هستند؟
و خدای متعال از این عذاب جهنمیان و عیش و نوش بهشتیان چه لذتی می‌برد؟
انسان‌ها خود با اعمالشان بهشت و جهنم را برای آخرتشان درست می‌کنند و تلاش این یافته را به صورت رمانی تألیف و عرضه کند.
 
تاریخ ثبت در بانک 22 مهر 1397  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر