کد jr-46259  
عنوان اول هزینه تست کرونا در آمریکا  
عنوان مجموعه کرونا و معلولیت  
نوع کاغذی  
ناشر انتشارات توانمندان  
سال چاپ 1399شمسی  
شماره صفحه (از) 409  
شماره صفحه (تا) 410  
زبان فارسی  
متن طبق گزارش رسانه‌ها، یک جوان آمریکایی بعد از رجوع به بیمارستان برای انجام تست کرونا با یک قبض بیمه برای پرداخت 3270 دلار مواجه شده است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، یک صفحه توئیتری ویژه «کووید 19» که اخبار مربوط به ویروس کرونا را منتشر می‌کند، در گزارشی ویدئویی خبر داده که هر تست کرونا در آمریکا 1400 دلار هزینه دارد اما در چین هیچ هزینه‌ای ندارد.
طبق گزارش صفحه توئیتری «کووید 19»، هزینه تست کرونا در چین کمتر از 17 دلار است و بیمه‌ها در این کشور همه هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و بیماران هزینه‌ای نمی‌پردازند.
در آمریکا هر فردی که بیمه شده باشد، باید برای تست کرونا، 1400 دلار باید بپردازد البته اگر کسی بعد از ابتلا به بیماری خودش را بیمه کند، این مبلغ به 3270 دلار برای هر تست کرونا افزایش می‌یابد.
پایگاه آمریکایی «میامی هرالد» هم درباره این موضوع گزارشی منتشر کرده است.
طبق این گزارش، «اوسمل مارتینز آزکو» اهل میامی برای تست آنفلوانزا به بیمارستان رفت و بعد از این تست با قبض 3270 دلاری مواجه شد. او ماه گذشته بعد از بازگشت از سفر کاری چین، به میامی برگشته بود.
آزکو به دلیل داشتن نشانه‌های آنفلوانزا خود را به بیمارستان معرفی کرد تا از عدم ابتلا به ویروس کرونا اطمینان حاصل کند. بعد از انجام تست کرونا، مشخص شد که او آنفلوانزا دارد و مبتلا به کرونا نیست.
دو هفته بعد از انجام این تست، آزکو با قبض و نامه شرکت بیمه خودش مواجه شد و از او خواسته شد 3270 دلار بابت تست کرونا بپردازد چرا که به گفته این شرکت، او بعد از ابتلا به بیماری بیمه شده است.
طبق آخرین آمارهای موجود در آمریکا، ابتلای 71 نفر به ویروس کرونا در این کشور تأیید شده است و از این تعداد یک نفر از مبتلایان در سیاتل آمریکا، جان خود را از دست داده است.
نگرانی‌ها در آمریکا درباره عملکرد دولت دونالد ترامپ در قبال شیوع ویروس کرونا بالا گرفته و حتی فرماندار ایالت واشنگتن به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرده است.  
تاریخ ثبت در بانک 22 تیر 1400