کد jr-45311  
عنوان اول ولتا رویو  
عنوان دوم نشریه ویژه مسائل گفتاری و شنیداری ناشنوایان  
نویسنده جینا دوگت  
مترجم احسان اسماعیلی  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد سوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 1308  
شماره صفحه (تا) 1309  
زبان فارسی  
متن ولتا رویو ، نشریه ویژه مسائل گفتاری و شنیداری ناشنوایان.
این نشریه را ‌انجمن الکساندر گراهام بل، از 1910 منتشر کرده است. از 1899 تا 1910 این نشریه با نام اسوسیشن رویو منتشر می‌شد.
خوانندگان: اداره ولتا رویو را معلمان ناشنوایان، آسیب‌شناسان گفتار، زبان‌شناسان، شنوایی‌شناسان و سایر متخصصانی برعهده دارند که شغلشان به ناتوانیهای شنوایی و گفتاری کودکان و بزرگسالان مربوط می‌شود. این نشریه امروزه نزدیک به 5500 مشترک در امریکا، کانادا و چندین کشور دیگر دارد. در این نشریه نتایج تحقیقات بر روی شیوه‌ها، فناوریها و نظریاتی به چاپ می‌رسند که در آموزش، بهبود و برقراری ارتباط با توجه خاص به رشد شنوایی، و گفتار زبان موثرند. این نشریه یکی از منافع عضویت در این انجمن است.
سیاست تحریریه: ولتا رویو، نشریه‌ای پالایش شده است که زیر نظر هیئت تحریریه هفت نفره به چاپ می‌رسد. کسانی که می‌خواهند مقاله‌ای برای چاپ ارائه دهند، نخست باید دستورالعملهای سبک تدوین و قالب انتشار مقاله را دریافت کنند. نوشته‌ها برای محتوا، سبک و قابل خواندن بودن بررسی می‌شوند و از نویسنده متن خواسته می‌شود نسخه پایانی را تأیید کند. در بیشتر موارد نویسندگان حق چاپ را به انجمن واگذار می‌کنند و بدین ترتیب انجمن مجاز است مقاله‌ها را چاپ مجدد، فهرست و یا خلاصه کند.
با اینکه این نشریه بخشی از انجمن بوده است، در 1976 تغییراتی اساسی در آن صورت گرفت. تا آن زمان مدیر اجرایی انجمن بل، سردبیر ولتا رویو نیز بود. در نتیجه نشریه به صورت تخصصی به چاپ نمی‌رسید و سعی در ارضای مخاطبان با اهداف مختلف داشت و وظیفه آن به عنوان بخشی از انجمن کمرنگ می‌شد. هیئت مدیره با در نظر گرفتن این موقعیت و نیاز به تغییرات، دستور به تغییر اساسی نشریه دادند و وظیفه اطلاع‌رسانی انجمن را خبرنامه نیوساوندز برعهده گرفت. ولتا رویو به جای نُه شماره، شش شماره دوره‌ای و یک شماره تک‌موضوعی دارد. نخستین ویراستار ولتارویوی جدید، ویلبرت ال. پرونووست ، استاد بخش آموزش استثنایی دانشگاه بوستون بود و همکاران خود را در زمینه‌های شنوایی‌شناسی آموزشی، زبان و گفتار، آموزش، مسائل والدین، عوامل پزشکی و بهداشتی و عوامل روانی اجتماعی برگزید. در 1979 ریچارد آر. کرتشمر کوچک این پست را برعهده گرفت و در 1985 ریچارد جی. استوکر متخصص اختلالات ارتباطی که خود ناشنوای مادرزاد است، سردبیر این نشریه شد.
مأخذ:
GEDPD, Vol. 3, P. 336.
جینا دوگت
ترجمه احسان اسماعیلی  
تاریخ ثبت در بانک 18 اردیبهشت 1400