کد jr-27553  
عنوان اول آموزش ناشنوایان: اصول و مهارتهای روان‌شناختی  
عنوان دوم کتابی در بررسی ارتقای یادگیری ناشنوایان و توسعة دانش آنها با تکیه بر اصول و مهارتهای موجود در دانش روان‌شناسی به زبان انگلیسی  
مترجم گیتا موللی  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد اول  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
محل چاپ مجموعه تهران  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 34  
شماره صفحه (تا) 34  
زبان فارسی  
متن
آموزش ناشنوایان: اصول و مهارتهای روان‌شناختی، کتابی در بررسی ارتقای یادگیری ناشنوایان و توسعة دانش آنها با تکیه بر اصول و مهارتهای موجود در دانش روان‌شناسی به زبان انگلیسی.
محور مباحث گوناگون این کتاب، آموزش و پرورش ناشنوایان است. نویسنده، درصدد کشف اصول، روشها و مهارتهایی از بین مطالب مختلف دانش روان‌شناسی و نیز از میان نظریات روان‌شناسان است. هدف نویسنده، رشد ذهنی و ادراکی و نیز توسعه خلاقیت و قدرت عقلانی آنها است. البته، فقط آموزش مدرسه‌ای مورد نظر نویسنده نیست؛ بلکه آموزشهای غیرمستقیم، مانند تأثیر ناشنوایان از محیط، همکلاسان، خانواده و مانند اینها را نیز بررسی کرده است.
ارتباط ناشنوا با دیگر افراد در محیطهای مختلف با تفهیم خواسته‌ها و ذهنیت از طریق زبان اشاره یا لب‌خوانی، از دیگر مباحث این کتاب است که بر اساس رهیافتهای روان‌شناسی بررسی شده است. نیز، قوانین مربوط به آموزش و پرورش ناشنوایان را از نگاه روان‌شناسی، تحلیل و نقادی کرده است.
مشخصات کتاب‌شناختی این اثر به شرح زیر است:
Moores, Donald f., Educating the Deaf, Psychology, Principles and Practices, 3rd Edition, Houghton Mifflin College, 1987
گیتا موللی  
تاریخ ثبت در بانک 17 اردیبهشت 1399