کد jr-27427  
عنوان اول آموزش گام به گام کودکان کم‌شنوا در خانه  
عنوان دوم کتابی درباره چگونه آموزش کودکان زیر دو سال دچار ضعف شنوایی به زبان فارسی  
نویسنده محمد نوری  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد اول  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
محل چاپ مجموعه تهران  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 31  
شماره صفحه (تا) 31  
زبان فارسی  
متن آموزش گام به گام کودکان کم‌شنوا در خانه، کتابی دربارة چگونه آموزش کودکان زیر دو سال دچار ضعف شنوایی به زبان فارسی.
اهمّیت سالهای اولیة زندگی کودکان در یادگیری زبان و گفتار با شنیدن و نقش اساسی والدین در فرایند یادگیری، ضرورت توجیه پدر و مادر کودکان کم‌شنوا و ناشنوا را پیش کشیده است. موسسة خیریة جان تریسی در امریکا، جزوه‌ای را برای آموزش والدین کودکان کم‌شنوا و ناشنوا تدوین کرد. این جزوه، در امریکا و دیگر کشورها مورد استقبال قرار گرفت. گروه آموزشی و توان‌بخشی دانشگاه علوم بهزیستی، این جزوه را به فارسی ترجمه کرد. پس از ترجمه، مطالب آن در ده بخش و با مجلدهای مجزا به چاپ رسید. البته چاپ فارسی، صرفاً ترجمه نیست و مطالبی بر اساس نیازهای فارسی‌زبانها به آن افزوده است. نیز گاه، برخی مثالها با استفاده از فرهنگ ایرانی، تغییر داده شده است.
نویسنده، با بهره‌گیری از تصویر، شعرهای کوتاه کودکانه و مثالهایی سعی کرده تا فرآیند آموزش والدین را تکمیل کند. تقریباً هر آنچه والدین کودکان کم شنوا و ناشنوا باید بدانند تا کودک خود را در زبان‌آموزی و ارتقای گفتار، رشد دهند (حتی استفاده از سمعک)، در این کتاب آمده است. عنوان روی جلد کتاب، آموزش گام به گام کودکان کم‌شنوا در خانه است؛ ولی در صفحة عنوان این‌گونه آمده است: آموزش از راه دور والدین کودکان ناشنوا و کم‌شنوا.
مشخصات کتاب‌شناختی این اثر به شرح زیر است:
آموزش گام به گام کودکان کم‌شنوا در خانه، ترجمه و تألیفِ یونس لطفی، گیتا موللی و اکرم حاج علی اکبر، تهران، اساتید قلم تهران، 1381ش.
محمد نوری  
تاریخ ثبت در بانک 16 اردیبهشت 1399